Lifestyle Fitness stopzetten om medische redenen

engelke69
Topic Starter

Lifestyle Fitness stopzetten om medische redenen

#1 , 26 nov 2012 13:59

Ik heb in juni een contract voor 2jaar ondertekend bij Lifestyle Fitness Tienen.
Ik lijd aan cvs en fybro en merk dat ik achteruit ga.
In het begin kon ik nog 3x/wk gaan fitnessen nu om de week en meestal maar 2keer max.

Zolang ik kan wil ik blijven gaan, maar ik weet dat er een moment komt dat ik niet meer kan gaan.
En dan is het dus weggesmeten geld.

Bij het afsluiten van het contract heb ik mijn gezondheidsproblemen vermeld en toen hebben ze gezegd dat met een medisch attest mijn contract stopgezet kan worden zonder problemen.
Maar ik vind op het contract daar niets van terug.
En ik lees de laatste tijd ook veel over de "wanpraktijken". Dat het veel sh*t bij zich meebrengt om te stoppen.

Dus, wil ik al eens informeren welke mogelijkheden ik heb.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
engelke69
Topic Starter

#2 , 07 jan 2013 22:02

weet niemand het antwoord?

mblb1

#3 , 07 jan 2013 22:16

Hangt er een beetje van af wat er in uw overeenkomst staat.
In principe kan een overeenkomst van bepaalde duur niet vroegtijdig worden beëindigd, behoudens andersluidende bepaling in de overeenkomst (eventuele mogelijkheid tot vervroegde ontbinding of vroegtijdige beëindiging)
Misschien dat u zich op overmacht zou kunnen beroepen (maar dit lijkt mij helemaal niet zeker aangezien u nog steeds kan presteren (i.e. betalen).

Merk op dat een hoop van die consumentenovereenkomsten ook een hoop clausules bevatten die strijdig zijn met de wet marktpraktijken (WMPC). Dergelijke clausules zijn nietig

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”