hallo
wij hebben als Belgisch BTW gerecht bedrijf een aankoop gedaan in Nederland. Op de site bieden ze het product aan met 19% BTW en op de factuur ook. Ik heb echter bij de info die je kan invullen tijdens de bestelling de melding gemaakt dat we Belgische klant zijn met een BTW nummer en dit dus zonder BTW wensen aan te kopen. Hierop kregen we geen reactie en ze stuurden ons het apparaat toch op. Nu heb ik ondertussen verschillende mails gestuurd en plots ineens kunnen we dit niet aankopen zonder BTW. Volgens zijn boekhouder zou dit niet kunnen. Hij mail nu constant dat we het product onder "marge" hebben ingekocht. Waar deze term voor staat hebben we geen idee van. Hij heeft ook het origineel factuur aangepast en de BTW eraf gehaald en gewoon een factuur gemaakt met een totaal bedrag. Het bedrijf in Nederland is zelf BTW plichtig. Volgens hem dit verkopen zonder BTW zou een verlies zijn voor hem. Voor mij is de logica helemaal zoek in dit verhaal. Wij hebben tot op heden het apparaat dus ook niet nog betaald en hebben hem ook gemeld via mail dat als we geen correct factuur krijgen we dit dus niet kunnen betalen.
Wij hebben reeds meerdere aankopen gedaan en steeds zonder problemen. Kan iemand mij laten weten wat inkopen is met marge??? En waarom we nu ineens niet meer zouden kunnen aankopen zonder BTW???