Hallo,
Ongeveer 3 weken geleden heb ik een pakje met chocolade verstuurd naar een vriendin in Spanje. Ik heb dit pakje gewoon prior verstuurd. Mijn vriendin ginder heeft het pakje echter nog altijd niet ontvangen. Ik vrees dus dat het pakje verloren gegaan of gestolen is. En zelfs als het dat niet is en het komt ooit nog aan, dan zullen die chocolaatjes vrees ik niet meer in zo'n goede staat zijn omdat het nu al een stuk warmer geworden is ginder.
Op de site van de post van ik eigenlijk weinig info. Ik heb een formulier i.v.m. verloren zending ingevuld, maar daar stond op dat het 3 maanden kan duren voor ik een antwoord krijg. En welk antwoord zal dat dan zijn? Ik heb geen bewijs van verzending aangezien het gewoon prior was. De waarde van het pakje was geen fortuin maar ik heb toch zo'n 10 euro aan goederen en 8,80 euro aan verzendingskosten betaald ... wat toch wel spijtig is om kwijt te raken.
Wat zijn nu mijn rechten indien dit pakje niet meer opduikt of in zeer slechte staat? Kan de post haar handen in onschuld wassen omdat ik geen aangetekende zending genomen heb en omdat ik geen bewijzen heb?
Je hoort veel van verloren pakjes ... hoe loopt dat eigenlijk allemaal af?
Is de economische inspectie bevoegd voor dit soort zaken of moet ik ergens anders terecht als de post het been stijf houdt?
Dank u,
Lenny