Eindafrekening Electriciteit

wilmar
Topic Starter

Eindafrekening Electriciteit

#1 , 07 jun 2012 17:51

Halo,
Ik heb 2 jr geleden een woning gekocht ,,, heb altijd netjes mijn rekeningen betaald
Nu krijg ik een afrekening van electriciteit van 1900 euro , oeps

Na telefonisch kontakt blijkt dat de maatschappij de eindafrekening van het eerste jaar was vergeten op te sturen en die dan nu even bijteld met de huidige jaarafrekening .

Mijn vraag ,, kan dat wettelijk zomaar eventjes ?

dank u

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
knokkie

#2 , 07 jun 2012 19:11

Beste,hebt u zichzelf nooit de vraag gesteld dat u een eindafrekening moest krijgen???

Die 1900E is effectief elektriciteit dat u werkelijk verbruikt hebt dus ik denk dat er niks anders zal opzitten dan betalen...

Grtzzz

gdm2

#3 , 07 jun 2012 20:14

Zijn er nooit voorschotten betaald ?

Reclame

wilmar
Topic Starter

#4 , 18 jun 2012 18:04

Ik heb steeds rekeningen betaald die op 1 factuur stonden , maw elec en gas werden samen onder 1 bedrag verrekend ,,, Ik heb dus na een jaar ook een eindafrekening gekregen maar die blijkt dan achteraf van de gas alleen te zijn ,,, Had ik maar beter moeten controleren , was het antwoord dat ik kreeg van Nuon
Nu kan ik evengoed zeggen ,,, hadden jullie maar een juiste afrekening moeten maken
Ik wil gewoon maar weten of het wettelijk kan dat men 2 eindafrekeningen van 2 jaren bijeen telt om dan op die manier mensen in de problemen te brengen ?
Een afbetalingsplan kan in 9 maanden . De gewone maandelijkse rekeningen erbij geteld moet ik per maand bijna 500 euro ophoesten aan electriciteit en gas
Als alleenstaande is dat niet gemakkelijk !!

mapleleiah

#5 , 18 jun 2012 19:30

U hebt die energie verbruikt dus u zult ze helaas moeten betalen.

MAAR u hebt wel gelijk dat NUON de fout heeft gemaakt en het u tenminste toch iets makkelijker zou kunnen maken om de afbetaling te doen.

Schrijf hen (aangetekend) aan en vraag een afbetalingsplan dat u voor u makkelijker is ... Doe zelf een voorstel van het aantal maanden. U kunt eventueel ook het maandelijkse voorschot voorlopig wat laten dalen, maar dan zult u wel volgende keer weer een hogere afrekening krijgen dan verwacht ... U zult er dan wel op voorbereid zijn. Vermeld in de brief dat u indien nodig bemiddeling zult vragen van de Ombudsdienst voor energie (zie http://www.ombudsmanenergie.be/" onclick="window.open(this.href);return false; voor info). Doe dat ook effectief als het antwoord weer negatief is.

M.a.w. toon u bereid te betalen, maar wel op een voor u leefbaar tempo.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Terug naar “Consumenten Koop”