dat was in eerste instantie ook de bedoeling maar gezien de "soepele" afwerking van zijn administratie denk ik niet dat ik nog gebruik ga maken van zijn diensten.
ps kan je me een voorbeeld geven van de clausule van 10% waar je het eerder overhad
alvast bedankt
Ik laat het er zo gewoon bij zetten: "De uiteindelijke factuurprijs exclusief BTW kan maximaal 10% hoger liggen dan de offerteprijs exclusief BTW". Op gedrukte offertes laat ik het er bijdrukken, niet bijschrijven, zodat er achteraf geen discussie kan bestaan van "jamaar die clausule heeft de klant er achteraf zelf bijgeschreven". Op offerten die door de aannemer / leverancier geschreven worden, laat ik het hem of haar het er zelf bijschrijven, zodat dit toch in het handschrift is van de aannemer / leverancier.
Hou er wel rekening mee dat er aannemers zijn die dit niet zullen willen opnemen. Maar ik ga er vanuit dat zo iemand dit niet wil tekenen omdat hij zelf niet deftig zijn kosten kan inschatten. En als die persoon dan een inschattingsfout maakt, aan wie gaat hij die dan factureren? Juist... 'k Heb zo iemand gehad die kwam kijken om een badkamer te betegelen. Maakte een offerte op. Ik vroeg hem hoeveel de factuur van de offerte zou kunnen afwijken. Antwoord: "Goh, echt niet veel. Normaal zitten we er hooguit een paar tientallen euro's naast." Toen ik dan zei: "OK, kan je op de offerte dan ook even vermelden dat de factuurprijs maximum 10% hoger kan liggen dan de offerteprijs." bekijk deze persoon me even raar en vroeg "Geloof je me niet, misschien?". Ik zei dat ik hem zeer zeker geloofde, maar dat ik toch lievern zo'n dingen op papier heb. Hij ging ervoor zorgen zei hij. Nooit een offerte meer van gekregen. De opdracht is uiteindelijk naar een andere betegelaar gegaan die kwa prijs in de buurt lag, en deze clausule zonder probleem wou opnemen. Uiteindelijke facturatieprijs was een kleine 20 € hoger, dacht ik. Perfect binnen budget, dus.