VISA betaling annuleren?

TamaraTanghe
Topic Starter

VISA betaling annuleren?

#1 , 08 feb 2012 16:37

Kan je een betaling die online via VISA gebeurd is annuleren?De situatie is als volgt:Ik heb deze week een reservatie voor een kamer betaald met VISA voor een weekendje Amsterdam via http://www.wimdu.com.Toen ik de reservatie helemaal had ingegeven en de betaling had gedaan, zag ik opeens dat de verkeerde reisdata waren doorgegeven. Ik heb onmiddellijk de klantendienst van wimdu.com en de eigenaar van het pand gecontacteerd en op de hoogte gesteld van de fout, met de vraag om de data aan te passen.De dag erna kreeg ik een mail van de boekingsdienst van wimdu.com, waarin mij verteld werd dat ze niet in staat zijn om de reisdata aan te passen en daarom mijn reservatie hebben geannuleerd. Het gevolg was dat ze mij daarvoor 15% reservatiekosten zullen aanrekenen, wat zal neerkomen op ongeveer 70 euro...Ik ben helemaal niet akkoord met deze gang van zaken en zou graag de betaling annuleren. Zou dit nog mogelijk zijn?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD

#2 , 08 feb 2012 17:20

Neen dat gaat niet. Zelfs indien u PP zou gebruikt hebben volgens mij in dit specifieke geval ook niet.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

frank1234

#3 , 08 feb 2012 17:36

altijd via reisburo boeken

Reclame

JohnD

#4 , 08 feb 2012 21:58

Maakt in feite weinig uit want bij een betaling met VISA in een bepaald reisbureau kan het ook voorkomen dat je een betaling met VISA wil annuleren. Slechts in heel uitzonderlijke gevallen (fraude e.d.) kan zo'n betaling geannuleerd worden. Bekijk het ook even van de andere kant: indien een VISA transactie zomaar zou kunnen geannuleerd worden of teruggeboekt bij wijze van spreken zou het de betrouwbaarheid van dit betaalmiddel ernstig schaden.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

vrachtwagench18

#5 , 18 feb 2012 18:10

het is niet netjes van die personen om uw reis datum niet te mogen veranderen. iedereen kan zich vergissen. Meestal is het in die streek de gewoonte om zoveel mogelijk inkomsten te creëren. Ik hoop natuurlijk dat u zonder kosten de datum kan veranderen maar ik vrees een beetje voor.

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#6 , 20 feb 2012 16:09

Laat de eigenaar van het pand weten dat het weekendje dat u reserveerde bedoeld was als beoordeling van de faciliteiten, om later eventueel met de héle sportclub langs te komen, maar dat u niet van plan bent dat weekendje nog bij hen te reserveren als u die 15% niet kwijtgescholden krijgt. Ik heb op die manier in het verleden een gelijkaardige situatie "opgelost" in een hotel. Plots blijkt dan wel vanalles mogelijk te zijn. Vreemd... (In mijn geval was mijn verhaal waar, in uw geval waarschijnlijk niet, maar dat hoeft de eigenaar van het pand niet te weten).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

JohnD

#7 , 21 feb 2012 05:01

Wat ik altijd even check dat is de postdatum van de TS en die is 8 feb. Zi krijgt binnen enkele uren een 3-tal antwoorden. Het zal die TS ondertussen worst wezen waar wij ons daarna hier allemaal de kop over breken denk ik, maar mogelijk zal er wel geen internet mogelijk zijn in die verre bestemming (Amsterdam) waar de TS nu zit. :mrgreen:

Terug naar “Consumenten Koop”