In augustus verhuizen we, dus eind juli worden meterstanden doorgegeven. Is allemaal in orde. We krijgen een eindafrekening met een klein bedrag in ons voordeel. Ik zeg de domiciliering op en denk dat er geen vuiltje aan de lucht is.
In september krijgen we een aanmaning omdat er een factuur is geweigerd door de bank. Omdat we op het punt staan voor enkele maanden naar het buitenland te vertrekken, kijk ik dit niet meteen na omdat ik ook dacht dat alles in orde was na een eindafrekening met saldo in ons voordeel. Het zou niet de eerste keer zijn dat ze vergeten de voorschotfacturen te annuleren. Is ons bij telenet ook overkomen.
De maand daarop een paniekberichtje van mijn ouders die de post opvolgen dat we een incasso hebben ivm onbetaalde factuur NUON. Ik contacteer incasso en zeg dat ik twijfels heb over de correctheid van de factuur etc. en dat we dit pas in januari kunnen nakijken. Geen reactie maar opnieuw een aanmaning.
In januari betaalt mijn man de factuur met nalatigheidsinterest omdat we vermoeden dat het gaat om de voorschotfactuur van juli die zij al hadden verrekend in de eindafrekening. Zeker weten we dit eigenlijk niet omdat het allemaal zo onduidelijk is.
We weigeren echter de 125 euro incasso kosten te betalen omdat naar onze mening de fout ligt bij NUON. Als zij ons facturen sturen NA de eindafrekening, dan is het niet moeilijk dat ze niet tijdig betaald worden.
Dus we schrijven opnieuw naar NUON en incasso met data en bewijzen van wat er gebeurd is en dat laatijdige betaling niet onze schuld is. Geen reactie.
Nu zit er een brief van gerechtsdeurwaarder in de bus....
Ik ben gewoon erg

Ik zou het dus liefst voor de rechtbank laten komen, gewoon uit principe. Maar stel dat zij ook niet luisteren en gewoon redeneren, te laat is te laat. Welke kosten hangen ons dan boven het hoofd?
Saskia