Betaalterminals! OPGEPAST bij contract ondertekenen !

winkelcentrum
Topic Starter

Re: Betaalterminals! OPGEPAST bij contract ondertekenen !

#46 , 20 sep 2011 13:45

Ik ontving een "help" mail van iemand die ook bij betreffende firma zit maar hij heeft z'n zaak gestopt. Volgens de verkoper van die terminal was dit geen probleem en zodus heeft de zaakvoerder de terminal terug binnengeleverd. Toch kreeg hij een opzegvergoeding te betalen van 605 euro. Dit is waar ik al eerder handelaars van verwittigd heb. Je hangt vast voor 5 jaar en zelfs als je na 4 jaar de zaak stopt kan je beter nog een jaar verder huren voor 75 euro dan dat je moet 605 euro betalen. Of dit allemaal wettelijk is weet ik niet. Ikzelf hoef niet meer naar een advocaat te stappen maar zal wel eens nagaan in dit geval of het contract wel voor 100% sluitend is.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
winkelcentrum
Topic Starter

#47 , 05 okt 2011 11:09

Oproep, heb al 22 mails binnengekregen van handelaars die ofwel de vraag stellen met welke firma ze moeten in zee gaan of mensen die in problemen zitten. De meesten zijn bvb handelaars die na 2 of 3 jaar de zaak moeten sluiten en aldus toch nog een schadevergoeding moeten betalen van 605 euro aan de firma van de betaalterminal.

Mag ik de handelaars oproepen om allen individueel bij je nationale belangenverenging een klacht in te dienen aub! Misschien dat vele afzonderlijke mails of brieven iets kunnen veranderen.

Het gaat hem over het feit dat je bij de betaalfirma's die het charter ondertekend hebben met Unizo, je na 1 jaar zonder kosten wegkan. Bij andere firma's hang je 5 jaar vast, eender wat er gebeurd. Ik heb recent een geval gehoord van een handelaar die al op voorhand wist dat zijn zaak binnen twee jaar zou eindigen wegens einde huurcontract. De verkoper had hem beloofd dat hij zonder probleem kon de samenwerking stoppen maar nu het zover is moet die handelaar toch nog 605 euro betalen als schadevergoeding.

Ik zal dus handelaars blijven verwittingen zodat ze goed de kleine lettertjes van het contract lezen.

Dus, schrijf Uw vereniging aan, Uw syndicaat voor de handelaars, Unizo of andere organisatie.

winkelcentrum
Topic Starter

#48 , 24 dec 2011 10:22

We zijn nu eind 2011 en als ik zo eens 'n mailbox bekijk heb ik welgeteld 15 mails gekregen dit jaar van handelaars die met één of andere firma voor betaalterminals zeer slechte ervaringen had.

Feit blijft dat nog steeds velen het contract niet goed lezen (zoals ook ik indertijd) en zich laten overdonderen door de verkoper.

Het contract is "zogezegd" de goedkoopste! No Way
Het contract kan je stopzetten wanneer je zaak ook stopt! No Way

Hoedanook hang je vast voor 5 jaar en moet je een verbrekingsvergoeding betalen van 605 euro, wat de verkoper je ook verteld heeft want het is het contract dat telt.

Dus, mensen, kwestie van goede voornemens, lees eens de discussie door zodat je goed geinformeerd bent.

Neem een firma voor betaalterminals die het charter ondertekend heeft met Unizo en je zit safe! ( googel even en tik in in de zoekrobot: charter betaalterminal )

Laat je niet overhalen van diegenen die zeggen de "goedkoopste" te zijn.

Even hier een laatste link, te lezen !!!!!! http://www.unizo.be/geldenbelastingen/v ... id=4798154" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”