belasting op offerte

Msb12i
Topic Starter

belasting op offerte

#1 , 30 mei 2011 12:03

beste,

als er op een offerte dit staat:

geachte,

wij voeren de werken uit voor de kostprijs van 2400 + Btw

is dit dan met de btw in?vind het nogal verwarrend want op de andere offertes van andere firma's staat duidelijk btw incl.

alvast bedankt!
Het is moeilijk iemand te geloven, als je weet dat je in zijn plaats zou liegen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Joeri_J

#2 , 30 mei 2011 12:35

Volgens mijn mening zit hier de btw niet inbegrepen.
Afhankelijk of het 6% of 21% btw is (cfr ouderdom van je woning enz) zal dit er nog bijkomen...

lucgescheiden

#3 , 30 mei 2011 12:42

De offerte bevat mss zelfs de vermelding: geldig tot ....
Geen enkele firma heeft een glazen bol die de BTW-tarief tot die geldigheidsdatum kan garanderen....
Handige documenten voor Personenrecht

Reclame

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#4 , 30 mei 2011 13:51

2.400 + btw betekent dat je 2.400 moet betalen en daarbij nog eens de btw. De btw is dus niet begrepen in het bedrag van 2.400.

Gebruiker21

#5 , 30 mei 2011 14:15

Ik sluit me hier volledig bij aan. Als de BTW er wel zou bij zitten zou dit vermeld worden als "2400€, BTW inclusief" of iets in die strekking.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Creatief

#6 , 31 mei 2011 16:29

2.400 + btw betekent dat je 2.400 moet betalen en daarbij nog eens de btw. De btw is dus niet begrepen in het bedrag van 2.400.
Hier is geen twijfel mogelijk. Scorpioen heeft voor 100 % gelijk. :D

Creatief

#7 , 31 mei 2011 16:30

De offerte bevat mss zelfs de vermelding: geldig tot ....
Geen enkele firma heeft een glazen bol die de BTW-tarief tot die geldigheidsdatum kan garanderen....
Luc, mocht je me dit antwoorden tijdens het examen van economie of handel, dan zou ik je buizen! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

mava105

#8 , 31 mei 2011 16:33

Bij offertes van aannemers voor vrbouwingen is het gewoonlijk zonder BTW. Aannemer kan immers niet weten of het nu 6 of 21 % moet zijn.

lucgescheiden

#9 , 31 mei 2011 16:35

Kan u garanderen dat de BTW tarief nog dezelfde zal zijn over pakweg vier maanden?
In dat geval wil ik samen met jou investeren in een patent voor die glazen bol.
Met of zonder goede examenpunten ;-)

Creatief

#10 , 31 mei 2011 16:53

Niet zeveren a.u.b., Luc!
De tijd dat ik voortdurend mijn cursussen moest verbeteren door de verhoging/verlaging van de btw is voorbij. En ik heb veel btw-tarieven gekend, waaronder ook 25 % + 8 % weeldetaks.

En voor wat betreft die glazen bol: die staan volgende week in aanbieding in de Aldi! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

lucgescheiden

#11 , 31 mei 2011 17:00

BTW-inkomsten zijn vandaag goed voor gemiddeld zo’n 21,4% van de inkomsten van de EU-lidstaten; dat is ruim 12% meer dan in 1995. De inkomsten uit de BTW worden voor de lidstaten steeds belangrijker nu andere belastingen - zoals die op vastgoed- door de financiële crisis fel zijn gedaald. De tendens om consumptie te belasten zal zich ook de volgende jaren verderzetten, nu de vergrijzing van de bevolking het moeilijker maakt om andere traditionele melkkoeien zoals arbeid en spaargeld te belasten. (FZ)

bron: http://www.express.be/business/nl/econo ... 138046.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Creatief

#12 , 31 mei 2011 17:54

We zijn off-topic! De TS heeft ondertussen het juiste antwoord ontvangen.
Bovendien is het niet BTW, maar wel btw! Kwestie van de juiste tendens te volgen en de nieuwe spelling, alsook de Bin-normen.

ganapathi tantra

#13 , 19 jun 2011 22:28

Niet zeveren a.u.b., Luc!
De tijd dat ik voortdurend mijn cursussen moest verbeteren door de verhoging/verlaging van de btw is voorbij. En ik heb veel btw-tarieven gekend, waaronder ook 25 % + 8 % weeldetaks.

En voor wat betreft die glazen bol: die staan volgende week in aanbieding in de Aldi! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Maar eigenlijk kan je hem geen 100 % ongelijk geven ook.
Denk bvb aan de strubbels die er geweest zijn omtrent de 6 % btw tariefiering inzake eerste schijf. Die was tijdelijk en tot wanneer ? niemand wist het. Ook de btw tarifiering van 6 % voor woningen ouder dan 5 jaar is nog maar pas definitief geworden daar waar het voordien een tijdelijke maatregel was die een dag later kon wijzigen naar terug 21 %
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

lucgescheiden

#14 , 20 jun 2011 13:49

Creatief stelde enkel dat hij mij zou buizen op basis van zeveren, niet dat ik ongelijk zou hebben.
Toch bedankt voor je verdediging ;-)

Terug naar “Consumenten Koop”