Ik ben lange tijd klant geweest bij een belgische gsm-operator, had er al +/- 4 jaar een abonnement en betaalde al mijn rekeningen via domicili?ring.
Vorig jaar ging er opeens geen geld meer van mijn rekening. Ik heb mij hier geen vragen bij gesteld, dacht dat dit ging om een actie omdat ik al zo lang klant was.
Achteraf bleek dat zij mijn rekeningen hadden afgehouden op de rekening van mijn broer (hij is hier ook klant, dus zowel zijn rekeningen als de mijne gingen van zijn rekening). Ze hebben het geld teruggestort op de rekening van mijn broer en eisten van mij dat ik hun het geld terugbetaalde. Volgens hen hadden zij van mij een aanvraag voor domicili?ring binnengekregen, wat dus niet kan aangezien ik al betaalde met een domicili?ring en het ging om een aanvraag van Centea waar ik geen klant ben. Achteraf hebben ze mij telefonisch gezegd dat ??n van hun medewerkers een fout had gemaakt. Het ging om een bedrag van 1200 euro, maar omdat het om een fout ging die zij gemaakt hadden wilden ze flexibel zijn en mocht ik afbetalen met een afbetalingsplan.
Ik heb dit altijd steeds betaald, maar nu eisen ze dat ik de rest in ??n keer toch betaal. Nu vertelde iemand mij dat ik hen helemaal niets moet terugbetalen omdat zij hebben toegegeven dat het hun fout is. Klopt dit? Moet ik dit bedrag niet betalen wanneer zij dit toegeven? Ook als dit telefonisch gebeurd is?