D weigert herstelling maar rekent onderzoekskosten aan

Msb12i
Topic Starter

D weigert herstelling maar rekent onderzoekskosten aan

#1 , 29 apr 2011 18:51

Beste,

Ik heb een probleem met het nederlandse bedrijf D.

6 april neem ik contact op met H omdat men gsm niet meer werkt. Deze valt niet meer onder fabrieksgarantie dus vroeg ik informatie naar de mogelijkheden. Ze vertelde mij dat de onderzoekskosten rond de 40€ zouden zijn indien ik de herstelling zou weigeren. Hiermee heb ik geen enkel probleem en heb ingestemd voor een afspraak bij d. Zo gezegd, zo opgehaald. Een week later krijg ik een brief van D.

"Aan het toestel is gewerkt door derden, hierdoor is de garantie van het toestel vervallen en mogen wij in overleg met de fabrikant geen reparaties aan het toestel uitvoeren.

Met betrekking tot de verdere inhoud van uw email begrijpen wij het ongemak, echter hebben wij op basis van de specificaties van de fabrikant alles gedaan binnen de mogelijkheden van D."

Dus samengevat: Touch Diamond bekeken,Oops-> VOID sticker ontbreekt=> Wij maken deze gsm niet.

Opties:-Ongerepareerd terug bezorgen= Betalen voor niets.
-Kosteloos recycleren van de gsm= ontmantelen voor reserveonderdelen voor herstelling van andere gsm's

Punt1: Er is geen sprake van fabrieksgarantie=> Ik geef de opdracht, ik ga(ging) de herstelling/onderzoek kosten betalen.

Punt2: Ze rekenen mij 38€ onderzoekskosten aan voor een ontbrekende VOID sticker

punt3: D weigert de herstelling of enige verder onderzoek, dus eigenlijk weigeren ze te doen wat ik vraag.

Nu is mijn vraag,

Kan D dit zomaar?

Het is namelijk hun beslissing deze herstelling/onderzoek NIET uit te voeren! Ik heb hen enkele keren gevraagd hun werk alsnog te doen en mijn toestel te herstellen/onderzoeken. En telkens komen ze terug op de fabrieksgarantie terwijl deze niet van toepassing is!(D heeft blijkbaar een reputatie om dergelijke onderzoekskosten aan te rekenen of indien je nog garantie zou hebben, de schuld steken op waterschade,valschade enz...)

Stel je voor dat je garagist geen onderhoud wil uitvoeren omdat je motorkap open is geweest en je 50€ aanrekenen om je auto terug te krijgen.
Laatst gewijzigd door Msb12i op 08 mei 2011 16:59, 3 keer totaal gewijzigd.
Het is moeilijk iemand te geloven, als je weet dat je in zijn plaats zou liegen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD

#2 , 30 apr 2011 20:53

Ontbrak de VOID sticker nu of niet ? Ik denk dat ze gelijk hebben omdat zoiets als het ontbreken van deze sticker en de gevolgen ervan voor de consument wel in hun algemene voorwaarden zal staan. De kosten van € 38 lijken mij verder zeker niet overdreven.

Verder heb ik de vraag of dit een probleem is met een H die u in Nederland gekocht heeft. Is D de officiele invoerder in Belgie van H phones ? Als er steeds en veelvuldig klachten zijn met die fa. is het misschien ook interessant om TA daarvan op de hoogte te brengen.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Fore

#3 , 01 mei 2011 09:47

Als men vraagt om het toestel te herstellen op zijn kosten, maar men wilt dit niet, is het wel raar :p
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Reclame

Msb12i
Topic Starter

#4 , 03 mei 2011 09:27

Ontbrak de VOID sticker nu of niet ? Ik denk dat ze gelijk hebben omdat zoiets als het ontbreken van deze sticker en de gevolgen ervan voor de consument wel in hun algemene voorwaarden zal staan. De kosten van € 38 lijken mij verder zeker niet overdreven.

Verder heb ik de vraag of dit een probleem is met een H die u in Nederland gekocht heeft. Is D de officiele invoerder in Belgie van H phones ? Als er steeds en veelvuldig klachten zijn met die fa. is het misschien ook interessant om TA daarvan op de hoogte te brengen.
de sticker ontbreekt. dit is enkel bruikbaar voor garantiedoeleinde. dit staat ook beschreven in de voorwaarden op garantie. Ik vraag om mijn gsm te onderzoeken. dit doen ze niet maar rekenen toch kosten daarvoor aan. mijn prijsopgave vermeld enkel dat er door derden aan gewerkt is en niet wat het probleem is. men heeft het lef mijn opdracht te weigeren en hiervoor iets aan te rekenen!

net bericht van H gekregen:

Ik heb een terugkoppeling gekregen van het escalatieteam. Normaal gesproken zou er een reparatie uitgevoerd kunnen worden, behalve indien er waterschade wordt vastgesteld aan het toestel of wanneer de kosten van reparatie erg hoog zijn. Het escalateiteam kan u aanraden om telefonisch contact op te nemen met het reparatiecentrum d ( 0900 396 2349) om na te gaan waarom zij het precies niet repareren.

Indien u het toestel ongerepareerd terugwilt zou u de onderzoekskosten en vervoerskosten moeten betalen dit omdat het toestel buiten de garantie valt, dar kunnen we helaas niets aan veranderen.

wedden dat ze het op waterschade gaan steken?

gsm is van België en via H naar d gestuurd
Laatst gewijzigd door Msb12i op 03 mei 2011 10:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Het is moeilijk iemand te geloven, als je weet dat je in zijn plaats zou liegen.

killerboy

#5 , 03 mei 2011 09:53

De reputatie van D is algemeen bekend. Heb dit zelf ook al meegemaakt. (zie mijn post op dit forum).
Daarom werd hun licentie voor het herstellen van N toestellen enkele weken geleden ook al afgenomen.
U vraagt dus een herstelling van het toestel buiten garantie. Maar uiteindelijk weigert men dit te herstellen en rekent onderzoekskosten aan.
Vraag : Waar heb jij dit toestel binnengebracht ?
Indien dit bij H gebeurde , neem dan terug contact op met hun en leg het probleem uit.
Weiger ook om de onderzoekskosten te betalen omdat men U weigerde een prijsopgave te geven van de herstellingskost. (dat had U immers gevraagd).
Ook mijn N werd onhersteld terugbezorgd aan de winkel met een onderzoekskost van ongeveer 30 euro. Met mededeling schade veroorzaakt door gebruiker. Heb het toestel wel onhersteld teruggekregen zonder deze kost te betalen.

Msb12i
Topic Starter

#6 , 03 mei 2011 10:17

De reputatie van D is algemeen bekend. Heb dit zelf ook al meegemaakt. (zie mijn post op dit forum).
Daarom werd hun licentie voor het herstellen van N toestellen enkele weken geleden ook al afgenomen.
U vraagt dus een herstelling van het toestel buiten garantie. Maar uiteindelijk weigert men dit te herstellen en rekent onderzoekskosten aan.
Vraag : Waar heb jij dit toestel binnengebracht ?
Indien dit bij H gebeurde , neem dan terug contact op met hun en leg het probleem uit.
Weiger ook om de onderzoekskosten te betalen omdat men U weigerde een prijsopgave te geven van de herstellingskost. (dat had U immers gevraagd).
Ook mijn N werd onhersteld terugbezorgd aan de winkel met een onderzoekskost van ongeveer 30 euro. Met mededeling schade veroorzaakt door gebruiker. Heb het toestel wel onhersteld teruggekregen zonder deze kost te betalen.

ik wordt thuis bestookt men prijsopgaven. met daarop dat er door derden aan gewerkt is en dat men niet kan/mag repareren en dat dit opgelegd word door H

killerboy

#7 , 04 mei 2011 00:03

Je krijgt wel een prijsopgave ? Maar ze mogen het niet repareren omdat dit opgelegd word door H ??? Mail H even om na te gaan of dit correct is? Ik weet niet van waar je bent maar in PB stuur ik je alvast een adres van een belgische firma die ook deze toestellen hersteld.

JohnD

#8 , 04 mei 2011 15:53

Ja, en ik dacht er juist aan om van mijn volgende GSM een H te maken.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Msb12i
Topic Starter

#9 , 08 mei 2011 16:40

H treft eigenlijk geen schuld. Ze hebben gewoon de verkeerde hersteller aangesteld... Ze doen eigenlijk niet moeilijk. D verbergt zich achter de instructies van H. Nu zegt H dat ze mogen herstellen en toch niet willen. Blijkbaar geloven ze mij daar niet. Heb aan H verzocht zelf contact te nemen met d.
Laatst gewijzigd door Msb12i op 08 mei 2011 16:58, 2 keer totaal gewijzigd.

Fore

#10 , 08 mei 2011 16:48

Het is verboden op het forum namen te noemen

Zie hiervoor:
http://www.juridischforum.be/forum/view ... =1&t=20561" onclick="window.open(this.href);return false;
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Msb12i
Topic Starter

#11 , 08 mei 2011 16:55

Het is verboden op het forum namen te noemen

Zie hiervoor:
http://www.juridischforum.be/forum/view ... =1&t=20561" onclick="window.open(this.href);return false;

Oké,

Hoe zit het dan met model namen? Als iemand klaagt over Iphone, ja goed iedereen weet over welk merk het gaat :D

JPV
Juridisch actief: Ja

#12 , 13 mei 2011 17:29

Als het noemen van het model niet anders kan om het juridisch probleem op te lossen, is er zeker geen probleem mee. Anders laat je dit achterwege.

Msb12i
Topic Starter

#13 , 23 mei 2011 20:19

Heb net een nieuwe offerte gekregen.

XL reparatie: 459€ kosten...

Geen onderzoek gedaan. Gewoon veiligheidshalve volledige binnenkant vervangen :s

ach ja,

de consument is altijd de duppe

Terug naar “Consumenten Koop”