Rebel,Onlangs was er een advertentie in de 'Metro'krant.
Door het ingeven van de promotiecode kon men 20 foto's laten afdrukken voor slechts 1 ?. (in kleine lettertjes stond dat er vanaf de 21ste foto standaardtarieven gelden!)
Toen we de rekening kregen was die ipv 1 ?, 7,55 ?.
Ik heb telefonisch contact opgenomen met extrafilm en de persoon aan de lijn verklaarde toen dat wij slechts 18 foto's besteld hadden dus dat die code dan geannulleerd werd. Ik stelde de vraag waar er iets van stond dat er exact 20 foto's moesten besteld worden? Er werd geen aandacht aan geschonken!
Toen ik dreigde om een klacht in te dienen bij de consumentenbond wegens misleidende reclame, bleek ineens dat ze een commerci?le geste gingen doen en dat er slechts 1 ? moet betaald worden.
Soms moet je op je strepen staan en dan lukt het.
Euh?sluikreclame, maar ik bestel altijd op http://www.foto.com
Wimper,
Wij hebben juist hetzelfde voor.
In augustus foto's besteld met een kortingscode, bevetigingsmail gekregen voor dat bedrag, een paar dagen later een faktuur voor een bedrag rond de 8 euro zonder de korting.
Wij hebben het bedrag betaald van op de bevestigingsmail en via hun contactdienst gemeldt dat we niet meer dan dat bedrag gingen betalen ...
en sindsdien zit het "spel" serieus op de wagen
wij bleven discussieren dat we niet akkoord gingen hiermee.
Volgende stap een rappel met (uiteraard) extra kosten.
Volgende stap : incassobureau met weeral meer kosten.
Incassobureau gecontacteerd, dezelfde uitleg gedaan ...
Volgende stap : brief van een gerechtsdeurwaarder met weeral meer kosten, we zitten intussen al aan een bedrag van boven de 100 euro.
Intussen hebben we klacht ingediend bij Economische Inspectie, dienst Internet. Nu recent werd dit doorgestuurd naar hun afdeling in Gent.
We wachten nog op een resultaat daarvan.
Vandaag telefoon dat ze dreigen met een rechtszaak !
Graag zou ik weten wat wij hiernog tegen kunnen beginnen !
Weet er iemand hoe dit verder in zijn werk gaat ... eventuele gerechtskosten ... we zijn totale leeken op dit gebied en hebben met dergelijke instanties nog nooit in contact gekomen.
De naam van het incassobureau kan ik mij nu niet direct herinneren maar de deurwaarder is Smet uit Merelbeke.Wimper,
Wij hebben juist hetzelfde voor.
In augustus foto's besteld met een kortingscode, bevetigingsmail gekregen voor dat bedrag, een paar dagen later een faktuur voor een bedrag rond de 8 euro zonder de korting.
Wij hebben het bedrag betaald van op de bevestigingsmail en via hun contactdienst gemeldt dat we niet meer dan dat bedrag gingen betalen ...
en sindsdien zit het "spel" serieus op de wagen
wij bleven discussieren dat we niet akkoord gingen hiermee.
Volgende stap een rappel met (uiteraard) extra kosten.
Volgende stap : incassobureau met weeral meer kosten.
Incassobureau gecontacteerd, dezelfde uitleg gedaan ...
Volgende stap : brief van een gerechtsdeurwaarder met weeral meer kosten, we zitten intussen al aan een bedrag van boven de 100 euro.
Intussen hebben we klacht ingediend bij Economische Inspectie, dienst Internet. Nu recent werd dit doorgestuurd naar hun afdeling in Gent.
We wachten nog op een resultaat daarvan.
Vandaag telefoon dat ze dreigen met een rechtszaak !
Graag zou ik weten wat wij hiernog tegen kunnen beginnen !
Weet er iemand hoe dit verder in zijn werk gaat ... eventuele gerechtskosten ... we zijn totale leeken op dit gebied en hebben met dergelijke instanties nog nooit in contact gekomen.
Ik zou het bedrag zoals vermeld en bevestigd in de mail betalen en dan gerechtsdeurwaarder inlichten dat de "contractueel" overeengekomen prijs werd betaald en dat alle andere kosten worden betwist...
Ik heb geen glazen bol maar die mannen gaan u niet dagvaarden om uiteindelijk het deksel op hun neus te krijgen.
Ps. Mag ik weten welk deurwaarderskantoor en welk incassobureau werd ingeschakeld
Intussen heb ik via andere fora ook al weet van verschillende mensen die juist hetzelfde zijn tegenkomen maar die voor "de lieve vrede" maar het hogere bedrag zullen betalen om "er van af te zijn".wij werken al een paar jaar met extrafilm, en hebben nog nooit problemen gehad
wij bestellen wel enkel grotere aantallen foto's
dus niet echt geen ervaring met kleine promoties
bij de grote promoties heb ik nog geen problemen gehad
Meestal hetzelfde incassobureau, dezelfde gerechtsdeurwaarder...(die zich met deze zaakjes bezighouden, alsook zelfde advocaat "Mr. Peeters"...De naam van het incassobureau kan ik mij nu niet direct herinneren maar de deurwaarder is Smet uit Merelbeke.
Enige reden voor die vraag ?