Zes maanden geleden ben ik met een fantastische man getrouwd. Nu hebben we enkel nog problemen ivm de trouwkosten. Mijn moeder (ouders gescheiden) heeft bij het bespreken van het financi?le aspect, mondeling gezegd dat zij 1/4 van de totaalkost van onze trouw zou betalen. Mijn schoonouders zijn hier getuigen van geweest.
Toen wij haar aanspraken om dit deel uiteindelijk aan ons te betalen, heeft zij letterlijk het volgende geschreven:
"Vooreerst dien ik te stellen dat U mij absoluut niet heeft betrokken bij de voorbereidingen en beslissingen van uw huwelijk, welke U alleen zelf hebt genomen zonder mij hierin te kennen.
Er is nooit enige overeenkomst afgesloten en ik heb geen enkele verplichting om bij te dragen in de door U vernoemde kosten (zie art.204 B.W.)."
Ik heb deze wet bekeken, maar weet niet hoe ik deze moet interpreteren en welke stappen er eventueel kunnen worden ondernomen om haar toch te laten betalen. Het gaat ons niet om het geld maar om het principe dat zij zich niet aan de afspraken houdt.
6-maand-getrouwd koppel