Een vraagje over een probleem dat ondertussen al lang aansleept...
In maart 2008 lieten we een schrijnwerker een schuine koepel steken in een lekvrij plat dak. Na uitvoering van de werken bleek het dak te lekken aan de randen van de lichtstraat. Na verschillende telefonische contacten is de schrijnwerker nog een paar keer gekomen om nog wat siliconen hier en daar te spuiten zonder resultaat. In maart 2009 gooide hij de handdoek in de ring en stelde een opvolger aan. Die wilde echter niet weten van het werk in zijn onderaanneming af te werken en wilde een nieuwe offerte opstellen omdat de eerste schrijnwerker ernstige fouten had gemaakt. Aangezien wij de schrijnwerker nog 1200 euro moesten stemden wij daarin toe. we moesten echter nog 400 euro bijleggen maar dat vonden we niet erg om uit problemen te geraken.
Ondertussen zijn we weer bijna twee jaar verder en lekt de koepel na verscheidene ingrepen van de nieuwe aannemer nog steeds. De laatste ingreep heeft het zelfs nog erger gemaakt en hij heeft daarbij voor de tweede maal een ruit gebroken die hij gaat kopmen vervangen. Wij moeten die man nog 250 euro maar betalen dat uiteraard na een lekvrij dak.
Ondertussen hebben wij er drie dakwerkers bijgehaald die op hun beurt ernstige beroepsfouten vaststellen (geen loodslab, roofing die niet netjes vastgebrand is, raam is niet hoog genoeg van het dakniveau zodat bij sneeuwval alles naar binnen wordt geblazen, enz...) Ondertussen hebben we een nieuwe offerte laten maken door een dakwerkersbedrijf die vorig jaar puik werk hebben geleverd maar die we spijtig genoeg in 2009 nog niet kenden. €3000 euro was het verdict om alles te doen volgens de regemls van de kunst. Nu moet ik er de bedenking bij maken dat dit bedrijf het zeer druk heeft en dus extra tijd wil maken voor een hogere prijs dan dat ze normaal zouden aanrekenen).
Kortom: De aannemer is een dikke knoeier die waarschijnlijk niet competent is om ons dak deftig af te werken en ondertussen houdt die man ons aan het lijntje. Ik wil eerst dat gerepareerde glas nog zien geplaatst worden want anders hebben we die kosten er ook nog bij. Hij beweert dat het glas klaar ligt maar dat hij veel werk heeft en het ook altijd slecht weer is ....
Wat kan ik doen in deze situatie?
Alvast bedankt
Arolje