Garantie Iphone 4 16gb

j.demoor

Re: Garantie Iphone 4 16gb

#16 , 02 feb 2011 10:29

“Art.1649septies.§ 1. Elke garantie is bindend voor diegene die haar biedt volgens de in het garantiebewijs en de daarmee samenhangende reclame vastgestelde voorwaarden.”(B.W.=Burgerlijk Wetboek).

Onderzoek zorgvuldig de tekst van uw garantiebewijs.

Onverminderd die conventionele garantie kan u steeds en wellicht beter toepassing maken van :

“Art.1649ter.§ 1. Voor de toepassing van artikel 1604, eerste lid, wordt het door de verkoper aan de consument geleverde consumptiegoed geacht slechts in overeenstemming met de overeenkomst te zijn indien :...4° het de kwaliteit en prestaties biedt die voor goederen van dezelfde soort normaal zijn en die de consument redelijkerwijs mag verwachten, gelet op de aard van het goed en op de eventuele door de verkoper, de producent of diens vertegenwoordiger publiekelijk gedane mededelingen over de bijzondere kenmerken ervan, namelijk bij de reclame en de etikettering...”(B.W.).

“Art.1649quater.§ 1. De verkoper is jegens de consument aansprakelijk voor elk gebrek aan overeenstemming dat bestaat bij de levering van de goederen en dat zich manifesteert binnen een termijn van twee jaar te rekenen vanaf voornoemde levering...§ 4. Manifesteert zich een gebrek aan overeenstemming binnen een termijn van zes maanden vanaf de levering van het goed, dan geldt tot bewijs van het tegendeel het vermoeden dat dit gebrek bestond op het tijdstip van levering...”(B.W.).

“Art.1649quinquies § 1. Naast desgevallend schadevergoeding, heeft de consument het recht van de verkoper…te eisen, hetzij de herstelling of de vervanging van het goed onder de voorwaarden bedoeld in § 2…§ 2. In eerste instantie heeft de consument het recht om van de verkoper het kosteloze herstel of de kosteloze vervanging van het goed te verlangen…”(B.W.).

Vermits herstelling faalt,eis dan van uw VERKOPER aangetekend vervanging van uw toestel op voornoemde gronden.

“Art.870.Iedere partij moet het bewijs leveren van de feiten die zij aanvoert.”(Gerechtelijk Wetboek).
Indien uw verkoper aanvoert dat u uw toestel zelf onbruikbaar maakte,eis dan het bewijs daarvan.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
RonnyKing

#17 , 04 feb 2011 16:18

normaal moeten ze toch een prijs zeggen om te laten herstellen ook?

Hoe is het nu verder nog verlopen?

kuik22
Topic Starter

#18 , 06 feb 2011 01:28

Iedereen bedankt voor de hulp. Ik heb ondertussen een andere iPhone gekregen, maar heb nu een ander probleem.
Voor de nieuwe iPhone ben ik vrijdag in de winkel geweest en heb daarvoor een nieuw garantiebewijs gekregen vanaf 4 februari. Nu heb ik het serienummer op de website van Apple ingevuld en blijkt dat dit toestel al vanaf 6 december 2010 geregistreerd is, ongeveer 3 weken voor mijn 1e aankoop. De garantie van Apple loopt tot 6 december 2011, maar ik heb van de verkoper 2 jaar garantie gekregen.
Ik denk niet dat ik het zo ga laten en ga vragen om de koop te laten ontbinden. Ik denk dat ik dan maar bij een andere winkel moet gaan voor een 100% nieuwe gsm.

Reclame

float

#19 , 06 feb 2011 07:05

Waarom stelt die garantie een probleem?
De verkoper staat in voor de garantietermijn van 2 jaar.

kuik22
Topic Starter

#20 , 09 feb 2011 12:57

Omdat ik nu dus een refurbished iPhone heb en geen nieuwe

float

#21 , 09 feb 2011 18:10

Als er niets over vermeld werd, dan geldt de termijn van 2 jaar door de verkoper. :)

Terug naar “Consumenten Koop”