Annulatie na aankoop of bestelling via internet!

jempi25
Topic Starter
Berichten: 9

Annulatie na aankoop of bestelling via internet!

#1 , 01 feb 2011 14:07

Beste,
Ik lees overal over afzeg tot 7 a 14 dagen na bestelling!
Via internet.
Vorige keer bij het boeken van een reis kreeg ik de melding dat de reis op geen enkel manier kon afgezegd worden?
zie tekst
Voor late boekingen (binnen de 3 weken voor afreis) liggen uw reisdocumenten
klaar aan de Sunjetsbalie op de luchthaven.
U kunt eventueel afspreken om ze af te halen in ons kantoor in Brussel of ze
toch nog per post toegestuurd te krijgen.

In het geval u reserveerde via internet en koos voor de optie om uw
documenten van het internet af te halen verwittigen wij u per e-mail wanneer
uw documenten op onze site beschikbaar zijn.


4.6. Indien u nog vragen heeft

Als u bijkomende vragen heeft met betrekking tot uw dossier dan vindt u de
antwoorden op de meestgestelde vragen via de rubriek 'Vragen ?'.
Vindt u hierin het antwoord op uw vraag niet dan kunt u aansluitend een
e-mail sturen.
Wij maken werk van uw vraag en antwoorden u binnen de 48 uur (kantooruren -
maandag tot vrijdag, van 09u00 tot 17u00).

DE CONSUMENT BESCHIKT NIET OVER HET RECHT OM VAN EEN AANKOOP AF TE ZIEN.
Wie heeft dit ook voorgehad?
En is dit in strijd met de aankoop op afstand?
greetz
jempi25

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
float
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

#2 , 01 feb 2011 14:39

Dat klopt: Koninklijk besluit 18 november 2002 houdende uitsluiting van sommige overeenkomsten op afstand betreffende het verrichten van diensten voor logies, vervoer, het restaurantbedrijf en vrijetijdsbesteding, van het toepassingsgebied van de artikelen 79 en 80 van de wet van 14 juli 1991 betreffende de handelspraktijken en de voorlichting en bescherming van de consument:

"Artikel 1. De overeenkomsten op afstand betreffende het verstrekken van diensten voor logies, vervoer, het restaurantbedrijf en vrijetijdsbesteding, waarbij de verkoper zich er bij de sluiting van de overeenkomst toe verplicht deze diensten op een bepaalde datum of tijdens een nader genoemde periode te verstrekken, worden uitgesloten van het toepassingsgebied van :
1° artikel 79 van de wet van 14 juli 1991 betreffende de handelspraktijken en de voorlichting en bescherming van de consument, behalve indien de prijs van de aangeboden dienst 350 euro per persoon overschrijdt of indien de tekoopaanbieding gebeurt tijdens een klantenwerving per telefoon, per telefax of per elektronische post, op initiatief van de verkoper zonder voorafgaandelijk akkoord van de geadresseerde;
2° artikel 80 van dezelfde wet, behalve indien de tekoopaanbieding gebeurt tijdens een klantenwerving per telefoon, per telefax of per elektronische post, op initiatief van de verkoper zonder voorafgaandelijk akkoord van de geadresseerde."

Art. 139 WMPC:
"§ 2. De reglementaire bepalingen genomen in uitvoering van de wet van 14 juli 1971 betreffende de handelspraktijken of de wet van 14 juli 1991 betreffende de handelspraktijken en de voorlichting en bescherming van de consument, die niet strijdig zijn met deze wet, blijven van kracht totdat ze worden opgeheven of vervangen door besluiten ter uitvoering van deze wet genomen."

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”