Ik heb in oktober via het internet een bestelling geplaatst voor mijn vriend.
Het artikel zou in januari beschikbaar zijn.
Ik heb een factuur gekregen, maar door mijn eigen stomme fout ben ik vergeten deze direct te gaan betalen.
Mijn vriend belde dan naar de winkel en daar wisten ze hem te zeggen dat de mensen die eerst betaald hebben, het spel krijgen en niet de mensen die eerst besteld hebben.
Nu heb ik in principe nog tijd tot half januari om dit artikel te betalen, maar ze hebben hem al gezegd dat hij er niet meer op moet rekenen dat hij het artikel nog gaat krijgen.
Nu is mijn vraag : kan dit zomaar?
Hij is serieus ontgoocheld omdat het iets is dat in beperkte oplage gemaakt wordt, en natuurlijk boos op mij.
En ik vind het evengoed niet fair dat ik wel heel goed op tijd besteld heb, maar afgerekend wordt omdat ik niet direct naar de bank ben gesneld om het te betalen ?
Op hun site staat dit te lezen :
Er is sprake van een geldige overeenkomst tussen u en *** wanneer *** de bevestiging ontvangt van uw bestelling op zijn website, of wanneer *** uw geldig ingevulde en ondertekende bestelbon ontvangt.
*** kan echter beslissen de geldigheid van de overeenkomst te onderwerpen aan andere voorwaarden, in het geval bij voorbeeld van belangrijke bestellingen of voorafbetalingen, bestellingen gedaan door minderjarigen, wanneer de bestelbon onvolledig of onjuist is, of wanneer vorige bestellingen niet betaald werden.
Kan ik nu nog van mijn oren maken?