Die 30€ op mijn ander klantennummer was trouwens op het nummer van mijn vorige abonnement, bij een andere operator. Dat terwijl op mijn contract wel duidelijk "overname van oud gsm-nummer" dubbel doorstreept staat. Ik gebruik dat nummer ook niet meer, heb daar zelfs geen sim-kaart meer van.Ik ontdekte ondertussen ook dat mijn 30€ abonnementskosten ook nog eens op mijn factuur van digitale TV en internet bij diezelfde operator werd aangerekend. Die facturen zijn wel betaald, dus ik ben al sinds de maand mei 30€/maand aan het betalen.
Ik heb geen idee hoe zij aan dat oude nummer geraken.. Dat is een even groot mysterie als dat adres van de verhuurder dat ze plots hebben.Enkele vragen nog :
-U betaalde abonnementsgelden voor mobiele telefonie op uw factuur voor TV-internet maar voor uw oude GSM-nummer; Hoe kent de betreffende operator dit nummer , gezien het van een andere operator afkomstig was?
- Werd dit oude GSM-nummer door u opgezegd bij de vorige operator?
- Staat op de betwiste facturen (aan het verkeerde adres) uw huidige telefoonnummer vermeld?
- Staat dit telefoonnummer ook in het ondertekende contract (van mei 2010) vermeld?
- Heeft u voor TV-internet de installatie zelf laten uitvoeren (modem etc..) of was deze reeds uitgevoerd toen u de huurwoning betrok?
Al wat u opsomt, behalve dat zesde punt, heb ik al gedaan en nadien heb ik nog maar eens met de klantendienst gebeld.Er zijn duidelijk fouten gemaakt in hun administratie (alhoewel men bij sommige van deze bedrijfen nog maar bezwaarlijk over 'administratie' kan spreken) , dan nog wel 2 fouten - verkeerd adres + verkeerd nummer- , waardoor men al erg goedgelovig moet zijn om nog te veronderstellen dat dit toeval is.
Ik verdenk er sommige van deze bedrijven van dat men op geregelde tijdstippen brainstorming-sessies organiseert om uit te pluizen hoe men de klant op de meest slinkse manier er kan tegen zetten.
Ik stel het volgende voor:
U schrijft een aangetekende brief ( er kan niet genoeg worden onderstreept dat uw communicatie bij dergelijke klachten via aangetekend schrijven dient te verlopen) waarin u meldt:
1 Dat u uw abonnement voor mobiele telefonie sedert mei 2010 heeft betaald via uw factuur van tv/internet/telefonie (wellicht via domiciliëring); het verkeerde abonneenummer hierbij is een fout van hen.
2 Dat de abonnementsgelden voor de optie "internet op GSM" die contractueel werd overeengekomen nog niet werden aangerekend en dus nog niet verschuldigd zijn.
3 Dat u deze abonnementsgelden zult betalen van zodra u hiervoor een factuur ontvangt op naam en adres zoals opgegeven in de overeenkomst.
4 U stelt de operator in gebreke omdat ze niet meer aan hun contractuele verplichtingen voldoen, nl. u toegang verschaffen tot hun mobiele netwerken.
5 U geeft de operator nog een laatste termijn (vb 14 dagen vanaf schrijven) waarin ze uw toegang tot hun netwerken kunnen herstellen, waarna u de overeenkomst als ontbonden zult beschouwen.
6 Dat u het volledige dossier overmaakt aan Ombudsdienst voor Telecommunicatie Barricadenplein 1, 1000 Brussel.
Dergelijk schrijven altijd afsluiten met de volgend zin: "Huidig schrijven wordt u overgemaakt zonder enige nadelige erkenning en onder voorbehoud van alle rechten."
Het laatste punt (6) ook werkelijk uitvoeren. Klachten kunnen ook worden ingediend via de website van de ombudsdienst voor telecommunicatie: http://www.ombudsmantelecom.be/nl/onthaal.html?IDC=36
U heeft ze ook in gebreke gesteld wegens niet nakomen van hun contractuele verplichtingen. Perfect. In deze is de aanval de beste verdediging.Al wat u opsomt, behalve dat zesde punt, heb ik al gedaan en nadien heb ik nog maar eens met de klantendienst gebeld.
Zou u dan nog eens een aangetekend schrijven versturen?
verder:
Wat rekent men u aan als boete voor opzegging contract?
bent u privégebruiker of is het abonnement aangegaan door een bedrijf of zelfstandige?
Zoniet, staat er een BTWnummer-klant op de (foutief) ontvangen facturen?
Nog één vraagje: zou ik nu al een abonnement bij een andere operator starten of kan ik me daarbij nog meer in de problemen brengen? De herlaadkaarten beginnen me nogal veel te kosten...
Uw abonnement is stopgezet. U kunt altijd een nieuwe overeenkomst aangaan (bij een andere operator).Een week later kreeg ik een brief van de operator (nog steeds op het foute adres), dat mijn abonnement werd opgezegd...