particulieris de verkoper particulier of handelaar?
Speel geen rol, een voertuig moet met de nummerplaten waarom het ingeschreven staat naar de technische keuring. En mag niet verkocht worden zonder verkoopskeuringsbewijs.is de verkoper particulier of handelaar?
Deze opmerking in je koopovereenkomst is echter wel zeer pijnlijk en duur, je zal zelf moeten opdraaien voor de herstellingen.in de verkoopsovereenkomst staat in dat ik akkoord ga met de de aankoop van wagen waarin hij zich bevindt met de zichtbare en onzichtbare gebreken van de wagen die door de koper gekend zijn.
heeft de koper niet van dit recht afgezien door te verklaren dat ie hem koopt in de staat waarin hij zich bevindt ?Speel geen rol, een voertuig moet met de nummerplaten waarom het ingeschreven staat naar de technische keuring. En mag niet verkocht worden zonder verkoopskeuringsbewijs.
De verkoper mag het voertuig dus niet verkopen zonder deze keuring, tenzij het niet de bedoeling is het voertuig nog in het verkeer te brengen en dit moet dan ook in de verkoopovereenkomst vermeld staan.
'Een tweedehandse personenwagen kan in ons land slechts terug in het verkeer worden gebracht indien deze controlevrij is. Dit wil zeggen dat de verkoper, alvorens de koop definitief te sluiten, de wagen voor controle dient aan te bieden aan een station voor automobielinspectie. De verkoper vraagt hier de nieuwe aanvraag tot wederinschrijving (roze formulier). Het station voor automobielinspectie zal een voertuigvignet aanbrengen op dit formulier. Binnen de twee maanden na deze controle dient de koper de wagen te hebben ingeschreven. Indien dit formulier ontbreekt, of mits onderlinge afspraak, kan u zelf naar de controle gaan (onder dekking van de originele nummerplaten of handelaarsplaten), maar gewoonlijk doet de verkoper dit. Uiteraard kan een bezoek aan de keuring worden uitgesteld tot een koper werd gevonden.'Speel geen rol, een voertuig moet met de nummerplaten waarom het ingeschreven staat naar de technische keuring. En mag niet verkocht worden zonder verkoopskeuringsbewijs.is de verkoper particulier of handelaar?
De verkoper mag het voertuig dus niet verkopen zonder deze keuring, tenzij het niet de bedoeling is het voertuig nog in het verkeer te brengen en dit moet dan ook in de verkoopovereenkomst vermeld staan.
Deze opmerking in je koopovereenkomst is echter wel zeer pijnlijk en duur, je zal zelf moeten opdraaien voor de herstellingen.in de verkoopsovereenkomst staat in dat ik akkoord ga met de de aankoop van wagen waarin hij zich bevindt met de zichtbare en onzichtbare gebreken van de wagen die door de koper gekend zijn.
ik heb hem aangekocht met een bankcheque. na een gesprek met de bank om de cheque voorlopig te blokkeren, hij wist niet dadelijk of dit mogelijk was. de verkoper had het geld nog niet geiind.volgens mij impliceert het feit dat je verklaart hebt hem te kopen in de staat waarin hij zich bevindt, dat je zelf voor de controle zou zorgenmits onderlinge afspraak, kan u zelf naar de controle gaan (onder dekking van de originele nummerplaten of handelaarsplaten),
hieruit blijkt toch dat de verkoper niet verplicht is te gaan? ik vind het ook nergens terug dat de verkoper dit moet doen? of ben ik hier fout?
ik kom telkens tegen dat ik zelf ook kan/moet/mag gaan met dan wel verplichtte handelaarsplaten.
http://www.ministerlanduyt.be/nl/media. ... 06/11/14/0Wie een tweedehandsvoertuig wil verkopen moet er vanaf 15/11/2006 voor zorgen dat zijn voertuig een tweedehandskeuring heeft ondergaan bij ??n van de erkende centra voor autokeuring. Hij moet het voertuig dus voorrijden bij ??n van de 76 reeds erkende stations voor autokeuring.