Beste
Mijn werkgever vroeg me onlangs een toevoeging aan de arbeidsregels te tekenen betreffende internetgebruik voor privé doeleinden.
zij vraagt: I phones, tablets en privé computers mogen niet tijdens de kantooruren gebruikt worden, idem internet voor privé doeleinden op de werkcomputer. (ikzelf werk meestal buiten de kantooruren, maar 1 dag begin ik al om 16u)
Deze werkgever heeft eerder dit jaarschriftelijk gevraagd dat we bij het begin van onze shift onze privé email checken, omdat belangrijke berichten in verband met werk naar onze privémail gestuurd worden.
Ik open dus mijn privémail tijdens de kantooruren in opdracht van de werkgeefster.
Ik begrijp waarom ze enige vermelding van internetregels denkt te moeten toevoegen aan onze arbeidsregels, (volgens haar omdat sommige uit de administratie overdag heel de tijd op sociale media zitten te chatten) en wil dus wel tekenen, maar zou haar willen vragen ook een document toe te voegen over hoe ze dit gaat controleren, ik wil niet dat ze mijn privéemails kan lezen of in het geval ik in de toekomst ooit een smartphone zou hebben daar vanalles mag op bekijken.
1) Zijn er kant en klare documenten of templates beschikbaar? Weet u waar ik soortgelijk document zou kunnen vinden?
2) Mijn werkgever is Chinees en wij spreken Engels tegen elkaar. Toevoegingen aan de regels worden voor haar in het nederlands opgesteld door een manager, die niet mijn directe overste is.
3) toevoegingen aan het arbeidsreglement worden kleuterig opgesteld door de minst geschikte persoon hiervoor op onze werkvloer (een ex-rijkswachter die bij ons werkt nadat hij vrijkwam omdat hij eerder een bank had overvallen) Ik wil vooral voorkomen dat deze man de nieuwe regels zal gebruiken om ieders privémail of FB te kunnen lezen.