Onredelijke termijn controlearts.

Vandammes
Topic Starter

Onredelijke termijn controlearts.

#1 , 10 apr 2014 13:37

Alvast bedankt voor elke informatie die nuttig kan zijn.

Ik ben momenteel in ziekte, op 3 april om 17.20h komt een controlearts zich aanmelden aan mijn huis, ik was op dat moment niet thuis (ik mag het huis verlaten).
De dag erop 4 april ga ik om 10h in mijn brievenbus kijken omdat mijn postbode dan pas komt. Er zit een kaartje in van de controle arts met de melding dat ik 04 april dus diezelfde dag om 09h op zijn praktijk moest zijn. Ik kon heel deze situatie dus onmogelijk weten. Arts opgebeld, bevestigd me dat ik geen 2de kans kan krijgen, ik moet mijn werkgever verwittigen. Gevolg onwettig afwezig de komende weken.

Kan ik hier iets aan doen, ik kan toch onmogelijk elk uur mijn brievenbus checken, ik doe het elke morgen om 10h.

m.v.g.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 apr 2014 15:03

Lijkt me idd niet erg redelijk van de controlearts. Bent u aangesloten bij een vakbond? Misschien daar eens horen?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

JPV
Juridisch actief: Ja

#3 , 11 apr 2014 08:14

Controlearts was in z'n recht qua procedure maar moet u wel degelijk opnieuw onderzoeken. U kan ook een nieuw doktersbriefje indienen bij uw werkgever (aangetekned) die dan weer geldig is tot het tegendeel (door de controlearts) bewezen is.

Reclame

Terug naar “Andere”