21 juli en 2 jobs bij 2 verschillende interims

candise
Topic Starter

21 juli en 2 jobs bij 2 verschillende interims

#1 , 18 jul 2012 23:49

Ik heb een vraagje ... Tot voor enkele maanden geleden werden de betaalde feestdagen gewoon normaal betaald en kon ik gewoon een dag in recupe nemen, maar sinds kort zijn er een heleboel 'nieuwe' regeltjes gekomen in de interim waar ik voor werk ...
Ik werk dus al 2 en een half jaar met dienstencheques voor een interimbureau, ik heb dus een vast contract van 12 uren per week, in de praktijk doe ik wel meer dan die 12 uren.
Enkele uren geleden kreeg ik een sms : INFO , ivm het opnemen van de feestdag 21/07, Enkel wie 5 dagen per week werkt heeft recht om deze feestdag op te nemen

Is dit wettelijk ? En ik heb nog een bijkomende vraag, normaal krijg je maaltijdcheques als je werkt met dienstencheques, maar die interim heeft er niet beter op gevonden dan enkel maaltijdcheques te geven bij de klanten van 4 uur, en je kan het wss al raden, ik krijg enkel maar klanten van drie uur met dan één uitzondering, ik heb één klant van 4 uren, dus mijn envelopje maaltijdcheques is heel erg dunnetjes, ik zat vorig jaar nog aan een totaal van 28 uur per week, en mijn maaltijdcheques bleven ongewijzigd, kunnen zij beslissen dat je maar maaltijdcheques krijgt na een blok van 4 uur ?

Omdat ze dus zo met mijn voeten rammelen, en met die van hun klanten , vb niet melden dat ik ziek ben, of niet melden dat ik in verlof ben, of mij niet melden dat mijn klant ziek is enz, neem ik geen nieuwe klanten meer bij, ik werk dus iedere voormiddag met uitzondering van de woensdag, dus 4 dagen per week, en heb ik er een parttime job van 20 uur bij genomen, en dat bij een andere interim, dus hoe zit het dan met mijn dag van 21 juli bij die interim ? die zal ik maar voor het gemak interim 2 noemen.
Bij interim 2 ben ik opgestart 3juli van dit jaar , daar werk ik ook maar 4 dagen per week maar dit komt omdat de firma gesloten is van vrijdag tot en met zondag.

PS mag ik vragen om de uitleg aub niet te wettekst achtig te maken, ik vind dit nl nogal moeilijk om te begrijpen, bedoel om het echt 100 procent zeker te begrijpen, ik heb nl al gegoogeld en vond dit antwoord maar begrijp het niet goed :oops:

"Zo de prestaties van de werknemers niet over vijf maar over 4 dagen per week zijn verdeeld, worden vervangingsdagen toegekend voor feestdagen die samenvallen met twee weekdagen, andere dan de zondag, tijdens welke de werknemer normaal geen prestaties moet leveren."
dit komt van de site van de federale overheid

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding