wat na definitieve schorsing RVA

yoke
Topic Starter

wat na definitieve schorsing RVA

#1 , 21 jan 2011 17:01

Ik ben definitief geschorst door de RVA 3jaar geleden
nu moet ik me weer bewijzen maar ja met interim werk niet gemakkelijk om aan je dagen te geraken
mijn hoofdvraag bij deze is dus ik ben 38jaar en hoeveel dagen moet ik nu kunnen werken op hoeveel tijd om terug in regel te kunnen komen???
kan iemand mij raad geven
mvg yoke

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
xena

#2 , 21 jan 2011 17:43

mijn hoofdvraag bij deze is dus ik ben 38jaar en hoeveel dagen moet ik nu kunnen werken op hoeveel tijd om terug in regel te kunnen komen???
kb 25/11/1991
Art. 30. (Om toegelaten te worden tot het recht op werkloosheidsuitkeringen moet de voltijdse werknemer een wachttijd doorlopen hebben die het hierna vermelde aantal arbeidsdagen omvat:
1° 312 in de loop van de 18 maanden voor de uitkeringsaanvraag, indien hij minder dan 36 jaar is;
2° 468 in de loop van de 27 maanden voor die aanvraag indien hij van 36 tot minder dan 50 jaar is;
3° 624 in de loop van de 36 maanden voor die aanvraag indien hij 50 jaar is of meer.)

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 jan 2011 19:37

om terug in regel te kunnen komen???
Je wil dus eigenlijk zeggen "om terug van de samenleving te kunnen profiteren".

Reclame

xena

#4 , 21 jan 2011 20:25

maak jij gebruik van je rechten als je er voordeel bij hebt ?

yoke
Topic Starter

#5 , 22 jan 2011 00:40

maak jij gebruik van je rechten als je er voordeel bij hebt ?

bedoel hiermede dat ik dan ook in aanmerking kom op vervangend inkomen indien ik geen werk heb nietnom te profiteren maar om in regel te zijn en indien nodig daarop terug van want indien het bedrijf waar je bent hun vaste mensen technisch werkeloos stelt ja val ik uit de boot indien langdurig ziek val ik uit de boot na 14 dagen
op die manier bedoel ik het niet om te profiteren van de samen leveing dat doen anderen al genoeg

alvast bedankt voor de info

mava105

#6 , 22 jan 2011 11:12

maak jij gebruik van je rechten als je er voordeel bij hebt
Je kan er ook misbruik van maken. Zie de OCMW's die fraude met leefloon opsporen. Leefloon is anders ook zo'n recht.

xena

#7 , 22 jan 2011 14:59

maak jij gebruik van je rechten als je er voordeel bij hebt
Je kan er ook misbruik van maken. Zie de OCMW's die fraude met leefloon opsporen. Leefloon is anders ook zo'n recht.
leuke tactiek , afleiden door over iets anders te beginnen .

en hadden die fraudeurs daar recht op ?

prrrrrtprrrrrt

#8 , 23 jan 2011 16:02

sorry xena maar ik kan mava 105 en waarschijnlijk nog veel andere mensen bijtreden.
Als TS op zoek is naar een manier om alleen en uitsluitend opnieuw in orde te zijn met de RVA regelingen om zodoende opnieuw en
uitsluitend gebruik te kunnen maken van het recht op een uitkering JA !!! dan maak je MISBRUIK van het systeem niks meer en
niks minder.
Het sociaal vangnet is er gekomen om mensen met PECH tegen wil en dank zoals afdanking, ziekte enz te ondersteunen
Een leefloon is ook een sociaal recht maar zou mijn inziens net zoals de werkloosheidsuitkering moeten worden beperkt in de tijd
Op dat vlak ligt men in europa decennia achterop en dan kom je tot de vasstelling dat sommigen een werkloosheidsuitkeirng beschouwen
als een niet aan te vechten absoluut recht waar nooit geen discussie mag worden over geopend. In het Engels hebben ze er een uitdrukking
voor namelijk: taken for granted. Maar nooit is iets voor altijd muz misschien bvb mensen die nog onmogelijk kunnen werken door bvb ziekte.
Vakbonden en andere organen die de rechten van werkgevers verdedigen zouden zich beter eens wat meer concentreren op het inperken van
de misbruikte vrijheid van ondernemingen om ze op straat te zetten dan dat absoluut recht van allerlei uitkeringen blijvend te blokkeren
maar ja dat is natuurlijk veel makkelijker dan een strijd te leveren tegen multinationals waarvan al bewezen is dat de vakbonden zich zelf
er soms aan verkopen om geen slecht figuur te slaan. Bekijk even met argusogen bvb de strijd die geleverd werd bij GM Europa. Denk niet
dat velen er aan twijfelen dat Merkel en Duitse vakbonden hun gewicht in de strijd hebben geworpen om uiteindelijk maar een kleintje zoals
de GM fabriek in A'pen de das om te doen. Ik heb jaren zeer intensief als contractor gewerkt voor GM , ken(de) er vele mensen en de sfeer
erg goed en volgde dus het verhaal van nabij. Dat even terzijde.
ter ter zake: een stategie opzetten om terug "dop" te krijgen is ook frauderen. Een werkloze die "verplicht" komt solliciteren en waar ik van
vermoed dat hij/zij een stempeltje komt halen zou ik zelfs met plezier met teer en pluimen bewerken.

mava105

#9 , 23 jan 2011 16:48

Je kan je ook de vraag stellen waarom TS definiteif voor 3 jaar is geschorst. Dat zal ook wel niet zijn om pruimen te pikken uit de tuin van de pastoor. :mrgreen:

prrrrrtprrrrrt

#10 , 23 jan 2011 16:59

Je kan je ook de vraag stellen waarom TS definiteif voor 3 jaar is geschorst. Dat zal ook wel niet zijn om pruimen te pikken uit de tuin van de pastoor. :mrgreen:

Zoals ik het ook lees was de schoring al 3 jaar geleden.
Wat is er dan ondertussen zoal gebeurd ?
Of moeten we ons de vraag stellen dat men nu al 3 jaar van een andere (veel lagere) uitkering leeft en een manier zoekt om in een voordeliger stelsel te komen ? Kan me moeilijk voorstellen dat je over een periode van 3 jaar met voldoende welwillendheid niet in staat zou zijn om voldoende rechten op te bouwen om in orde te zijn met de RAV regelingen.

xena

#11 , 23 jan 2011 18:48

Je kan je ook de vraag stellen waarom
waar gaan we naartoe als men zijn vraag moet gaan motiveren of verantwoorden . ik begrijp uw reactie volledig maar doet hier niks terzake , elke vraag inzake zijn rechten verdiend hier een antwoord .

Vandebos

#12 , 23 jan 2011 19:30

TS stelt een vraag en heeft een antwoord gekregen.

Einde draad.

Terug naar “Andere”