medisch ontslag

Verojos
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

medisch ontslag

#1 , 06 dec 2024 18:41

Beste

Ik ben arbeider en sinds januari 2024 arbeidsongeschikt wegens ziekte, nu heeft de controle arts van ziekenfonds gezegd dat ik moet gaan werken 'geen verlies aan verdien vermogen van 66% voor aangepast licht fysiek werk, met rustpauze.'
Mijn huisarts is het hier niet mee eens, en vermoed dat de arbeidsgeneesheer eerder hem volgt maar dat er dan sprake is van medisch ontslag. Ik werk sinds mijn 16de, afgelopen 25 jaar in hetzelfde bedrijf. Wat geeft dat ivm mijn pensioen, mijn pensioen datum is nl. 1-5-2025. Verlies ik hier door pensioen?

Mvg
Verojos

Marcus Aurelius
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 dec 2024 14:17

Zolang u onderworpen blijft aan de sociale zekerheid, hetzij ingevolge tewerkstelling, hetzij ingevolge een vervangingsinkomen is er geen probleem voor uw pensioen. Als u niet werd ontslagen en u wordt niet langer arbeidsongeschikt erkend, rest er u niets anders dan terug te gaan werken. Als u ontslagen wordt/werd valt u terug op de werkloosheid en kan u de beslissing tot uitsluiting door de adviserend geneesheer tot de ziekteuitkeringen aanvechten voor de arbeidsrechtbank.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Terug naar “Andere”