Ex-werkgever weigert nieuwe kaart voor gebruik ecocheques aan te vragen

randomsystemengineer
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Ex-werkgever weigert nieuwe kaart voor gebruik ecocheques aan te vragen

#1 , 17 okt 2024 12:19

Hallo allemaal,

Een korte uitleg van mijn probleem:
Twee jaar geleden heb ik zelf mijn ontslag ingediend bij mijn toenmalige werkgever. Destijds ontving ik ecocheques die nog geldig zijn tot 25/09/2025, dus nog een klein jaar te gebruiken.

Onlangs wilde ik deze cheques gebruiken, maar ik ontdekte dat mijn fysieke kaart vervallen is. Dit is een kaart van Monizze, en volgens hun klantendienst moet een aanvraag voor een nieuwe kaart altijd verlopen via de partij die de kaart oorspronkelijk heeft aangevraagd, zijnde mijn ex-werkgever.

Ik heb mijn voormalige werkgever hierover benaderd, maar zij weigeren een nieuwe kaart voor mij aan te vragen, met als reden dat ik al twee jaar niet meer in dienst ben.

Dit voelt natuurlijk niet prettig, aangezien het geld is waar ik recht op heb en waarvan ik de cheques nog steeds geldig zijn. Ik voel me dus ontzegd in mijn rechtmatig verdiende verloning door mijn ex-werkgever.

Er staat hierover niets concreets in mijn arbeidsovereenkomst, en ik kan ook niet meteen duidelijke informatie vinden op internet.

Graag zou ik via dit forum wat advies willen inwinnen, zodat ik een goed onderbouwd antwoord kan opstellen richting mijn ex-werkgever.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Lanox

#2 , 17 okt 2024 13:07

U dient uw pijlen te richten op de uitgever van de kaart. Als je tussen de fake google reviews de echte haalt, dan is het duidelijk dat deze handelswijze een deel van hun business model is. Klacht indienen bij de economische inspectie.

randomsystemengineer
Topic Starter

#3 , 17 okt 2024 14:14

U dient uw pijlen te richten op de uitgever van de kaart. Als je tussen de fake google reviews de echte haalt, dan is het duidelijk dat deze handelswijze een deel van hun business model is. Klacht indienen bij de economische inspectie.
Dag Lanox,

Ik heb intussen inderdaad nogmaals de vraag bij Monizze gelegd, en bevestiging van mijn vorige werkgever gehad dat dit praktijken zijn waardoor ze niet meer met Monizze samenwerken, had natuurlijk fijn geweest als ik die boodschap meteen van hen had meegekregen dan had ik deze vraag niet hoeven te lanceren.

Jouw antwoord is ten zeerste geapprecieerd!

Reclame

Terug naar “Andere”