Ik bevindt mij momenteel in de volgende situatie waarin inzichten welkom zijn:
Sinds een maand legt mijn werkgever mij taken op dewelke niet onder mijn functie en takenpakket behoren. Ik probeer mij over het algemeen flexibel op te stellen, maar ergens moeten er natuurlijk grenzen getrokken worden.
Om een lang verhaal kort te maken, de nette aanpak in de vorm van een gesprek hebben allesbehalve het gewenste effect gehad en komen niet veel verder dan discussies die maar in een cirkel blijven draaien.
Ik heb mijn arbeidsovereenkomst er bij willen nemen, maar daar is het verder misgelopen:
Vorige zomer is er een brand geweest in het appartementsblok waarin ik op dat moment woonde, waarbij mijn arbeidsovereenkomst letterlijk in rook opgegaan is. Dit is toen gemeld aan de werkgever met de bedoeling een kopie te bekomen, maar deze vraag is gewoon blijven liggen.
Na een reminder heeft deze mij nu toch een kopie bezorgd, al lijkt deze mij (op basis van mijn geheugen) toch lichtjes aangepast te zijn in het voordeel van de werkgever (extra taken bijv...), maar ik kan het natuurlijk niet bewijzen. Dat mijn handtekening hierop een kopie is van een veel recenter document kan in principe met het blote oog vastgesteld worden door de documenten naast elkaar te leggen.
Ik heb al reeds contact opgenomen met mijn vakbond, maar deze geeft aan niets te kunnen betekenen aangezien dit een burgerlijke zaak zou zijn. Zonder uitspraken van de medewerker(s) te herhalen werd er mij voornamelijk het gevoel gegeven dat de situatie mijn eigen fout en volledig ten gevolge is van mijn opvraging.... Het enige nuttige dat er meegegeven kon worden is dat ik altijd de mogelijkheid heb om een klacht gaan in te dienen bij de politie.
Alvorens dat te overwegen, had ik gehoopt dat iemand daar misschien inhoudelijk wat meer over kan vertellen. Een advocaat zoeken en daar eerst informeren lijkt mij dan wel noodzakelijk te zijn, maar financieel kan ik het eigenlijk allemaal wel missen.