kindergeld

7even
Topic Starter

kindergeld

#1 , 25 apr 2009 20:07

Ik heb met mijn ex twee kinderen . Een ervan is fultime bij mij , een ervan is in co-ouderschap , de zoon dewelke in co-ouderschap is krijgt zij het kindergeld van en moet zij normaliter 40 % aan mij betalen. ( in de praktijk betaald ze dit niet )

Nu heb ik in met mijn nieuw partner 4 kinderen .

momenteel krijgen wij dus voor mijn zoon uit mijn eerste huwelijk kindergeld in rang 1 , dus 80 euro waarvan ik 40 % dien te krijgen .

Als ik het kindergeld zou krijgen zou deze zoon in rang 3 vallen.

zelfs al geef ik mijn ex dan 50 % van het kindergeld, nog doen we er alle twee winst aan.

nu is mijn vraag : loont dit de moeite om daarvoor naar de arbeidsrechtbank te gaan en zou ik dit toegestaan krijgen ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Innana

#2 , 26 jun 2009 12:24

Valt er dan absoluut niet met haar te praten, ook al krijgt ze er meer geld door? Om deze reden staat mijn zoon gedomicilieerd bij mijn ex, ook al woont hij eigenlijk bij mij (geen co-ouderschap, al mag dat van mij...)

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 jun 2009 11:56

Net gisteren gehoor dbij vrienden..
Alle kinderen van een nieuw samengesteld gezin wonen bij koppel een.
ingeschreven en kindergeld.

Nu blijkt dat bepaalde kosten ook bij de andere partijen kunnen ingebracht worden.

Door enkele simulaties te draaien blijkt dat een verschil te zijn van bijna 200 €

doe het zelf eens of vraag iemand met voldoende kennis om het te doen

Reclame

Terug naar “Andere”