Beste ,
Ik had graag wat info verkregen inzake uitbetaling overuren . (Defensie)
Op 29 nov wordt er mail rondgestuurd dat men de kans heeft tot uitbetaling van deze uren . En dit in het systeem moet ingegeven worden tussen 3 dec en 10 jan . Om zo rond begin februari deze uitbetaald te krijgen . Iets wat al 2 jaar invoegen was .
Kan men zomaar 2 dagen later dus 1 december rondsturen dat dit systeem afgeschaft is terwijl velen nog in de veronderstelling waren dat zij in feb een mooie bonus gingen krijgen . In mijn geval 500 u . Dit werd verstuurd via nota en nog niet in het reglement . Dus blijkbaar 0,0 wettelijk . Mijn inziens is hier veel te laat over gecommuniceerd . En hebben wij alsnog recht op een laatste kans tot uitbetaling . Collega heeft advocaat onder de arm genomen . En zijn uitbetaling gekregen . Nu zou ik zonder advocaat brief willen sturen met vraag tot uitbetaling en dit dus in der minne te regelen maar indien zij dus niet uitbetalen ik juridische stappen moet ondernemen . Mijn inziens kunnen ze uitbetaling niet weigeren ik vraag me alleen af of het verstandig is dit persoonlijk te doen of beter direct met advocaat ?
Alvast bedankt voor de info .