eerst wil ik verwijzen naar dit topic:
http://www.juridischforum.be/forum/view ... ght=#28901
ondertussen niet veel veranderd ( nog erger nog ), dus zodoende zou ik afgelopen zaterdag weer moeten gaan werken zijn maar ...
Zoals het afgelopen jaar nog wel eens is voorgevallen op die zaterdagen had ik mij overslapen ( +/- een uurtje ), als de brave mens die ik ben vertrek ik in 7 haasten maar heb de pech om uit te schuiven en ten val te komen op mijn linkerpols, zonder veel erg maar toch voor alle zekerheid naar de spoed geweest achter de hoek ( ik woon dus vlak tegen een ziekenhuis ), daar ik nu ni echt 1 van de lichtere medemens ben.
gsm uitgezet in het ziekenhuis en een goeie 3u later was ik buiten ( ik was er dus niet alleen en mijn geval was dus niet echt dringend, waar ik zelf, als beginnend EHBO'er nog kan inkomen )
vandaag krijg ik dus te horen ( van "administratief" persooneel in andere magazijn nota bene ) dat mijn teamleadster ( dezelfde als in de andere topic ) mijn onwettig afwezig heeft gemeld.
nu zijn vragen:
kan men in feite iemand dwingen ( wat hier dus wel degelijk gebeurd ) 'overuren' te doen op een dag ( hier dus zaterdag ) ook al staat dit niet vermeld in de arbeidsovereenkomst?
kan men iemand als deze niet kan komen om gelijk welke reden op deze dag zomaar straffen? ( als ze het doordrijven bij mij = onwettig afwezig = dag loon kwijt )
waar of bij wie kan men klagen als de vakbondsvertegenwoordigers nalaten hun werk te doen?