Geachte,
Sedert eind oktober ben ik van werkgever veranderd.
Waar ik nu werk ben ik ploegbaas dakwerken, zoals ik jaren ben.
Nu is de uitzondering wel dat het via proef periode interim loopt.
Jaarlijks krijgen wij onze rustdagen, dus eigenlijk vergoeding voor de prestaties die we in het jaar te veel opgebouwd hebben, overgewerkt zgn.
Normaal worden deze vergoed rond 6 december.
Ik had de documenten nu nog niet mogen ontvangen dus ik stuurde constructiv bouw een mailtje hier omtrend.
Blijkbaar heb je als uitzendkracht amper tot geen rechten of liggen de regels helemaal anders en in mijn ogen gedragen ze zich lakser.
Ik kreeg dit als antwoord:
"Ik zie dat u momenteel onder contract staat als interim arbeider. Om recht te hebben op de rustdagen van december 2020 dient een uitzendkracht onder contract te staan en effectieve prestaties te leveren op 18/12/2020.
Wij doen deze opvragingen bij het interimkantoor in de loop van de maand januari 2021. Na ontvangst van het antwoord wordt er -indien u voldoet aan de voorwaarden- een attest voor 8 rustdagen verstuurd naar uw thuisadres eind januari/begin februari 2021."
Kan dit zo maar?
Een uitbetaling ter compensatie van de 2 weken bouwverlof waarvoor we geen inkomsten hebben en zeker welkom tijdens de kerstdagen, moet ik nu tevreden zijn met een antwoord als "in de loop van januari" en "eind januari/begin februari".
Dan mag ik de nodige documenten pas ontvangen, invullen, terug sturen en 2 weken later pas uitbetalen.
Wat dus neer komt op eind februari, begin maart.
Zijn er geen termijnen van uibetaling of hebben zij het recht om met termen als "in de loop van.." te smijten in een mail die mij zeer ontevreden maakt?
Mvg,
M. Boels