Beste,
Ik werk momenteel fulltime. Ik wil me graag omscholen binnen mijn huidige sector. Alleen weet ik niet of mijn werkgever mij ontslag gaat willen geven, waardoor ik dus onzekerheid heb ivm een werkloosheidsuitkering.
Indien ze mij willen ontslaan dan is er geen probleem en kan ik me binnenkort omscholen met deze opleiding. Het is namelijk een erkende opleiding van de VDAB en deze is kosteloos voor werkzoekenden.
Indien ze mij niet willen ontslaan, dan heb ik dus geen uitkering als ik mijn ontslag zelf indien. Ik heb hier wat over gegoogled, en er zou een omweg zijn door bijvoorbeeld een maand als interimmer te gaan werken en nadien mijn uitkering aan te vragen. Is dit een methode dat zou werken?
Ik denk van wel, als ik de RVA regels er zo op na lees. Men zou gaan kijken naar mijn gewerkte periode, en na een interim contract van 1 maand, zou men dit kunnen zien als ontslag krijgen, indien dit na een maand afloopt.
Graag zou ik zeker zijn dat bovenstaande helemaal klopt, vooraleer ik stappen onderneem om met mijn werkgever te gaan praten. Ik heb niet genoeg financiele buffer om zonder uitkering komen te zitten, tijdens de opleiding (6-8 maanden).
Veel dank!