Ik heb gewerkt via een interim en ook eerlijk betaald geweest.
een maand later kreeg in een telefoontje dat ze mij voor enkel dagen waren vergeten betalen en of ik akkoord kon gaan dat ze een contract voor andere dagen aanmaakte (want een contract aanmaken in het verleden gaat niet), en mij zo betalen.
Ik heb het contract ontvangen en de volgende dag meteen een betaling ontvangen, zelf heb ik nog niets ondertekent.
Nu kreeg ik een mail dat hun klant hun heeft laten weten dat die factuur niet correct is (en ik toen niet heb gewerkt), en vragen om het volledige bedrag terug te betalen.
Ik ga dit eerlijk doen, want dat lijkt me logisch.
Maar ik vroeg mij nu wel af: wie is er in fout en moet ik het bedrag eigenlijk wel terugbetalen?
Ze hebben zelf een contract aangemaakt, mij zelf betaald, en nu laten ze weten dat ik dit moet terug betalen.
Ik had het contract nog niet ondertekend en op papier gaan binnenbrengen. Zou dit uitmaken? Wat als ik dit wel had gedaan?
Ben vooral benieuwt hoe de wet hiermee omgaat, online vind ik vooral info ivm te veel betaald bovenop het bedrag van een contract. Maar hier heb ik een contract met correcte betaling, maar wordt er gezegd dat het contract zelf fout is.
Alvast bedankt!