Mijn vrouw is sinds begin november 2007 aan de slag bij een winkelketen met een partime contract van 24 uur per week. Sinds begin november 2007 presteert ze steeds rond de 36 uur per week. De gepresteerde overuren werden steeds trimestrieel betaald. Mijn vrouw heeft dit jaar slechts recht op 26 uur vakantie.
Nu is mijn vrouw reeds een drietal maand in blije verwachting van ons derde kindje maar is steeds zeer vermoeid en loopt een groot stuk achter met het huishouden(was, strijk). Ik ga ook fulltime gaan werken en help waar ik kan maar dit volstaat niet.
Vandaag, mijn vrouw staat op instorten, vroeg ze aan haar overste of het niet mogelijk was om een tweetal weken enkel de contractuele arbeidsduur van 24 uren te presteren om es efkes te recupereren maar dit kan niet volgens haar overste. Als opmerking zei hij nog dat ze zich nu wel zou ziekmelden vanaf maandag. Mijn vrouw heeft het op een vriendelijke manier gevraagd en wil zeker geen misbruik maken van de situatie maar ik vind het niet normaal dat mensen verplicht kunnen worden overuren te maken, zeker niet aangezien er geen dringende reden is want de situatie is als zo sinds november 2007.
Kan dit eigenlijk zo maar?