Staking maandag 30/01

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

Re: Staking maandag 30/01

#31 , 02 feb 2012 11:31

En neen voor de twijfelaars, ik werk niet voor de spoorwegen, ik maak er net zoals honderdduizenden anderen wel dagelijks gebruik van om mijn werkplaats te bereiken en terug naar huis te keren. Enkele van mijn vrienden werken echter wel voor de NMBS...
Sterkte... Ik ben al jaren geleden afgestapt van de trein (letterlijk en figuurlijk ;-), aangezien niet betrouwbaar en flexibel genoeg als transportmiddel naar het werk. Ik heb jaren en jaren getreind, zowel naar school als naar het werk, maar op een bepaald moment was de maat vol en heb ik besloten toch met de wagen te gaan. Lang leve het openbaar vervoer!
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#32 , 02 feb 2012 12:14

Persoonlijk vind ik in het algemeen het openbaar vervoer nog steeds voldoende efficiënt om niet de drang te voelen eens werk te maken van het behalen van mijn rijbewijs...

Het uurtje 's ochtends en 's avonds is vaak perfect om taken in rust af te kunnen werken of vergaderingen voor te bereiden of wat extra uit te slapen of een boek te lezen of op dit forum te antwoorden... Dat zie ik mezelf in een wagen in of uit een file nog niet uitvoeren...

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#33 , 02 feb 2012 15:36

Persoonlijk vind ik in het algemeen het openbaar vervoer nog steeds voldoende efficiënt om niet de drang te voelen eens werk te maken van het behalen van mijn rijbewijs...
Tja, da's een ander verhaal, natuurlijk.
Het uurtje 's ochtends en 's avonds is vaak perfect om taken in rust af te kunnen werken of vergaderingen voor te bereiden of wat extra uit te slapen of een boek te lezen of op dit forum te antwoorden... Dat zie ik mezelf in een wagen in of uit een file nog niet uitvoeren...
Moest ik dit nog kunnen op de trein, zou ik het ook overwegen, maar op het einde van mijn "trein-carrière" had ik meer niet dan wel een zitplaats en was het kabaal op de trein niet meer uit te houden. Over de trams in Gent wil ik het dan nog niet hebben...

Maar als je inderdaad het geluk hebt een rustige lijn te kunnen nemen, en de vertragingen vallen wel mee, heb je gelijk dat je de trein blijft nemen. Als uw werkgever dan ook nog het abonnement betaalt, is het financieel nog een stuk voordeliger ook (of als je helemaal geen auto hebt: véééééééééééééééél voordeliger dan een wagen kopen, onderhouden, verzekeren, rijbewijs halen, enz...).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Vandebos

#34 , 02 feb 2012 20:09

Ik weet dat ik een luxepositie verkeer met goede openbare verbindingen thuis en letterlijk boven het Zuid te werken.

Terug naar “Andere”