Wat te denken van het volgende..........
Mijn Echtgenote is reeds meer of 30 jaar verpleegkundige, in de loop van het jaar 2002 krijgt ze ernstige rugklachten ( dubbele hernia enz..)
na 12 maanden op ziekenkas, vraagt de medische adviseur de papieren aan voor invaliditeit aan het R.I.Z.I.V. Deze worden opgemaakt en al de medische verslagen enz....worden op gestuurd. De invaliditeit wordt goed gekeurd. Na amper een maand of 2 moet mijn Echtgenote verschijnen voor de medische commissie ( Dit is een controle met 4 Dokters ) het verdikt luidt GEEN uitkeringen meer van het RIZIV uw toestand is stabiel, en als U uw werk niet meer aan kan moet U maar lichter werk zoeken....
Ze gaat ogenblikkelijk naar de behandelde geneesheren en deze gaan NIET akkoord met de beslissing, via de vakbond wordt er een procedure opgestart bij de arbeidsrecht bank in Gent. Ondertussen waren we Juli 2003, na een lange lijdensweg van alle bij komende onderzoeken enz....
wordt er via de arbeidsrecht bank een onafhankelijke Prof aan gesteld als expert....Ondertussen waren we al Juni 2005. Al die tijd betaalde dus het RIZIV geen Euro uit, de betalingen werden over genomen van de RVA. Ondanks dat mijn Vrouw nog altijd haar contract had in het ziekenhuis.
Mijn vrouw wordt opnieuw opgeroepen voor een medische onderzoek bij de Prof dit in het bijzijn van de Dokters van het RIZIV. Deze uitslag gaat opnieuw naar de arbeidsrecht bank, de beslissing valt mijn Vrouw wordt in het gelijk gesteld en haalt het van het RIZIV, nu trekt ze opnieuw via het RIZIV en wordt ze weer erkend als invalide.....( Jammer genoegd )
Maar nu KOMT de ontnuchtering.......Wij moeten nu 8000 euro terug betalen aan de RVA en dit omdat de dag vergoeding van de RVA hoger lag of van het RIZIV.....En het GEKSTE is moest mijn echtgenote het verloren hebben van het RIZIV moesten we NIETS terug betalen Langs deze weg zou ik willen weten of er nog zo gevallen bekend zijn.
O ja de 8000 ? moet betaald worden binnen de 2 weken...