Eind juni, begin juli werkte ik 6 dagen voor een werkgever onder PC 304 (vermakelijkheidsbedrijf).
Volgens de CAO van PC 304 is de werkgever niet verplicht om woon werkverplaatsingen met een privévoertuig te vergoeden.
Echter werd er mij via mail bevestigd dat mijn gemaakte kilometers met mijn auto via google maps gingen worden nagekeken en vergoed worden.
Hier werd echter geen noch per mail, noch in de arbeidsovereenkomst vermeld welk barema toegepast wordt.
Ik werk vaak via andere werkgevers onder PC 304
En als er beloofd wordt om de gemaakte kilometers word ik altijd vergoed volgens het officiële barema van de staat (nu 0,426 euro per kilometer) tenzij anders afgesproken.
Dit bepaalt bedrijf zegt vergoede me nu blijkbaar volgens het barema van PC 302 en zegt dat ik blij mag zijn, want dat ze mij volgens PC 304 veel minder zouden vergoeden. Hoe wel in de CAO van PC 304 geen enkel barema staat.
Ben ik in mijn recht om te vragen vergoed te worden volgens het officiële barema, of hebben zij gelijk en mogen ze gewoon eender welk barema toepassen van eender welk PC dat hen goed uitkomt?
Bedankt en groet,