GSM contract tussen werkgever & werknemer

Robzx
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

GSM contract tussen werkgever & werknemer

#1 , 22 jun 2023 16:55

Hallo, ik heb bij mijn arbeidscontract ook een GSM policy getekend omdat ik een iPhone kreeg van het bedrijf waar ik voor werkte. Ik vroeg of we daarin kunnen zetten dat ik de GSM kan kopen indien de samenwerking stopt en dat staat nu op het contract als: 'Werknemer kan telefoon overkopen voor bedrag van de rest van de boekwaarde' met handtekening van beide partijen. Ik heb onlangs ontslag genomen en kreeg te horen dat ik de telefoon moet terugbrengen, ondanks dat ik hem wil overkopen zoals we getekend hebben. De werkgever geeft aan dat de keuze niet enkel aan mij ligt om te kopen maar ook aan de werkgever zelf. Kan ik hier iets tegen doen of heeft de werkgever gelijk dat ik het niet mag kopen ondanks dat het letterlijk in het contract staat? Alvast bedankt!

NatD

#2 , 22 jun 2023 20:32

Er staat ook letterlijk in het contract dat er een handtekening van beide partijen moet zijn: werknemer en werkgever dus. Het kon er evengoed niet in staan, aangezien je op die manier toch altijd afhangt van de willekeur van de werkgever.
Verder ken ik niks van arbeidscontracten, maar logisch gezien kan je dat niet anders lezen ...

Thomas_A

#3 , 23 jun 2023 01:17

Er staat ook letterlijk in het contract dat er een handtekening van beide partijen moet zijn: werknemer en werkgever dus. Het kon er evengoed niet in staan, aangezien je op die manier toch altijd afhangt van de willekeur van de werkgever.
Ik vermoed dat de TS bedoelt dat beide partijen dat document met de gsm policy getekend hebben. Niet dat de voorwaarde is dat beide partijen moeten tekenen op moment van de overname.

Reclame

NatD

#4 , 23 jun 2023 01:37

Ik vermoed dat de TS bedoelt dat beide partijen dat document met de gsm policy getekend hebben. Niet dat de voorwaarde is dat beide partijen moeten tekenen op moment van de overname.
Dat kan natuurlijk ook ... Dan spreek ik me er verder niet over uit ...

Terug naar “Andere”