Dit kan alle kanten uit !
Alles hangt af van ie arbeidscontract en van je werkgever
Er staan geen specifieke zaken in het contract over concurrentie. De werkgever zal dit sowieso niet graag zien gebeuren.
Stel: ontslag om dringende reden. Ik betwist dit. Het is dan onzeker dat ik mijn gelijk haal?
Ik ben wat in de wetteksten gedoken, en het lijkt me allemaal heel subjectief en afhankelijk van de situatie. Moeilijk om op basis daarvan beslissingen te nemen.
TS ontslag op zich is geen probleem ??
U bent precies er op uit om daar weg te gaan en zijn activiteit gedeeltelijk in te pikken ?
Ontevreden op uw werk ? Want wat u van plan bent is een slag in het gezicht van de werkgever, of hij dit zo zal laten, durf ik te betwijfelen.
En juridisch correct ??
Is volgens mij een uitholling van zijn professionele activiteit, en kan hem minder inkomsten bezorgen en dat door zijn eigen werknemer ??
Ik kan mijn creatieve ideeen niet kwijt op het werk, en ik zou deze toch liefst niet verloren laten gaan. Het zou leuk zijn om er iets mee te kunnen doen, zonder commerciele bedoelingen.
Er is natuurlijk het ethische aspect, maar het is moeilijk om daarover te oordelen zonder de volledige situatie te kennen. Daarom zou ik op dit punt gewoon al willen weten wat kan volgens de wet.