RVA laattijdig uitkering

Mmmee123
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

RVA laattijdig uitkering

#1 , 06 dec 2019 23:39

Ik werk sinds augustus deeltijds, en heb begin september aanvraag bij acv gedaan voor uitkeringen inkomensgarantie. Om een lang verhaal kort te maken heeft mijn werkgever enorm lang gedaan over documenten aan acv te bezorgen (ook eerst foutieve documenten gestuurd) waardoor mijn dossier 2 maal van rva terug naar acv is moeten gaan omdat er dingen ontbraken. Ik heb contact zitten opnemen met RVA en acv waarom alles zo lang duurde en ze verzekerden me dat dit niet aan mij lag. Nu heb ik vandaag een brief gehad van rva dat mijn uitkeringen laattijdig zijn ingediend en ik dus pas recht heb op uitkeringen vanaf de dag dat mijn dossier volledig was (27/11). Kan dit zomaar? Dat ik nu geen uitkeringen heb van augustus tot eind november omdat mijn werkgever en acv zo traag waren?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius

#2 , 07 dec 2019 08:01

Eerst en vooral, van uw vakbond mag verwacht worden dat zij een dossier op zijn volledigheid nazien vooraleer zij het dossier indienen bij de RVA. Indien u zelf tijdig een aanvraag heeft ingediend en u dit kan aantonen, mag het volgens mij geen probleem zijn dat de vakbond voor u een afwijking vraagt. Het is immers uw vakbond die uw werkloosheidsdossier samenstelt. U betaalt tenslotte lidgeld. De vakbond moet de Zwarte Piet dan ook niet doorsturen naar de werkgever. Dit betekent uiteraard niet dat de werkgever geen schuld treft.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Mmmee123
Topic Starter

#3 , 08 dec 2019 09:39

Eerst en vooral, van uw vakbond mag verwacht worden dat zij een dossier op zijn volledigheid nazien vooraleer zij het dossier indienen bij de RVA. Indien u zelf tijdig een aanvraag heeft ingediend en u dit kan aantonen, mag het volgens mij geen probleem zijn dat de vakbond voor u een afwijking vraagt. Het is immers uw vakbond die uw werkloosheidsdossier samenstelt. U betaalt tenslotte lidgeld. De vakbond moet de Zwarte Piet dan ook niet doorsturen naar de werkgever. Dit betekent uiteraard niet dat de werkgever geen schuld treft.
Als ik me niet vergis, heeft ACV zelfs een afwijking (C54?) aan mijn dossier gehangen dus ik begrijp er niets van. Welke stappen neem ik morgen best eerst? ACV contacteren?

Reclame

Marcus Aurelius

#4 , 08 dec 2019 10:22

Terug contact opnemen met uw vakbond om uw zaak te bespreken en vooral om aan te dringen dat zij uw dossier vooralsnog in orde brengen, indien niet anders mogelijk via beroep. In eerst instantie proberen tot een oplossing te komen buiten de rechtbank. Wat zegt uw personeelsdienst in dit hele verhaal?
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Andere”