Hey allemaal,
Ik heb een paar vraagjes in verband met mn situatie op het werk. Ik werk als bediende in IT, 9 to 5. Ongeveer drie kwartiertjes rijden naar het werk en dezelfde hoeveelheid terug. Ik heb geen problemen met mn baas maar heb vorige week wat discussie gehad en een vriend verwijsde mij naar hier.
Soms werk ik van thuis uit, dus ik sta wat later op en werk van 9 tot 17u, met halfuurtje middag pauze zoals ik op het werk doe. Hier geen probleem.
Als ik op het bedrijf werk, is het vroeger dat ik opsta, rij naar het werk, werk van 9 tot 17u, en dan terug thuis iets voor 18 uurtjes. Hier ook geen probleem.
Maar nu, als ik bij een klant ga zitten we precies met een probleempje volgens mn baas, dit komt niet zo vaak voor maar er is debat geweest en we gingen dit later deze week verder opnemen...
Ik begin thuis te werken om 9u en ik werk tot 12u, ik neem mn lunch en moet dan vertrekken naar een klant die 45 minutjes weg zit, ik kom aan om 13u15 en werk daar tot 16u15, vertrek dan terug naar huis en ik kom toe om 17uurtjes.
Volgens mn baas moet ik, eens ik thuiskom, dan nog werken tot 18u30 omdat die uurtjes dat ik onderweg was niet telt als arbeid maar als woon-werkverkeer buiten mn uren en ik toch mn 8 uurtjes van werken moet halen??
2de situatie waar hij probleem mee had was ook een klant die ook op 45 minutjes weg zit, en ik moest er zijn om 9u. Ik had gedaan bij de klant rond 14uurtjes en mn baas zei "Ga maar naar huis gaan werken, het is toch even ver". Ik ben dus iets voor 15u thuis gekomen en heb gewerkt tot 17uurtjes zoals ik normaal doe.
Nu zegt hij dat ik had moeten doorwerken tot 17u45 omdat ik toch 8 uurtjes moet gewerkt hebben, het rijden tijdens de werkuren telt niet mee, en dat dit de normale tijd is dat ik normaal thuiskom??
Volgens mij klopt dit helemaal niet, en zijn alle uurtjes dat ik onder de baan ben naar een klant onder order als "gepresteerde uren" te aanzien, met de gewone 45 minuutjes als ik naar het
bedrijf ga als thuis-werk-verkeer buiten mijn werkuren? Ben ik hier nu zo verkeerd in?
Ik vind dit enorm verwarrend, en blijkbaar doen twee van mn collegas dit al lang, zij werken er ook al langer dan mij. Maar het is toch niet omdat twee mensen vrijwillig van een brug springen dat ik dat ook moet doen??
OH, vergeten toe te voegen: Ik rij met mn eigen prive wagentje, maar heb wel een tankkaartje van het werk
Bedankt!