Ik zit een beetje verveeld met deze situatie en weet niet goed wat ik nu moet:
Ik zit sinds januari thuis omdat ik zwanger ben en een angststoornis heb. Ik nam hiervoor medicatie en was hier heel goed mee, maar omdat ik zwanger ben mag ik deze dus niet nemen met als gevolg dat de angststoornis in zijn volle ornaat terug is.
Werkgever heeft de eerste 2 maanden niet moeilijk gedaan. Ik kreeg wel een controlearts over de vloer (die overigens ontzettend onbeschoft was) maar is toen akkoord gegaan met mijn behandelend arts.
Ondertussen krijg ik dus een ziekte uitkering van het ziekenfonds (ziekte is erkend door de adviserend geneesheer tem 14 april)
Nu was mijn arbeidsongeschiktheid verlengd (omwille van intensieve psychotherapie, in overleg tussen psychologe en huisarts), deze was verlengd tot 14 april. Ik kreeg opnieuw de controlearts over de vloer, deze keer was hij nog onbeschofter en zat mij zelfs vierkant uit te lachen, wat ik echt verschrikkelijk vond. Hij heeft toen tegen mij gezegd dat hij akkoord ging tot 25 maart en "dat ik daarna maar moest zien". Ik heb toen aangegeven dat ik hier niet mee akkoord was en gevraagd of hij contact wou opnemen met mijn huisarts, hij heeft dat aangegeven op het formulier en zei dat hij dat zou doen.
Nu blijkt dus vandaag dat de controlearts geen contact heeft opgenomen met mijn huisarts. Toen ik ging informeren bij mijn werkgever bleek dus dat ik mijn huisarts had moeten vragen om contact op te nemen met de controlearts, en niet omgekeerd. Ik wist dit niet.
Omdat het onmogelijk is voor mij om te gaan werken (ik kan het huis niet uit want dan krijg ik paniekaanvallen en sowieso als ik thuis ben ook, mijn schoonouders doen boodschappen en komen mij helpen met het huishouden omdat het me gewoon echt niet lukt) ben ik dus thuisgebleven. Ik heb wel een lange mail naar de personeelsafdeling gestuurd met mijn hele verhaal erin, daar werd heel bot op geantwoord dat als ik niet kwam opdagen ik geen gewaarborgd loon zou ontvangen (maar die ontving ik dus sowieso niet meer, ik ontvang sinds 10 februari een ziekte uitkering van het ziekenfonds) en dat ik onwettig afwezig ben (hier staat overigens niks over in het arbeidsreglement, alleen over het gewaarborgd loon)
Nu heb ik 2 vragen:
1: Ben ik inderdaad onwettig afwezig en kunnen ze me hiervoor ontslaan of heb ik alleen geen recht meer op gewaarborgd loon?
2: Verlies ik nu ook mijn uitkering van het ziekenfonds?
Hopelijk kan iemand mij helpen want zit echt met de handen in het haar..
Alvast bedankt!