probleem met bedrijf ivm materiaal en loon

TrsH
Topic Starter

probleem met bedrijf ivm materiaal en loon

#1 , 31 mar 2009 12:11

een goeie 3 jaar geleden werd de samenwerking bij een bedrijf waar ik werkte stop gezet.

een goed jaar daarvoor had ik een lijst ondertekend met het materiaal die in mijn kamionette zat alsook waarop stond dat als er materiaal weg was of verloren werdt dit moest terug betaald worden.

de dag dat ik wegging heb ik mijn wagen daar gezet en ging deze gecontrolleerd worden door iemand om te zien of al het materiaal erin zat.
ik kon niet blijven want ik moest gaan solliciteren.

2 maand erna waren ze mij nog 460 euro loon verschuldigd maar deze werd niet uitbetaald.
dus ik belde en vroeg hoe dit kwam waarop ze zeiden "er was voor 760 euro materiaal te kort in uw wagen" en ze hadden mijn loon ingehouden om de zogezegde rekening af te korten.

alsook vroegen ze mij om het resterende bedrag te betalen.
ik was hiermee niet akkoord omdat ik niets afgetekend heb en er niet bij was toen de wagen gecontrolleerd werd...

dit duurt nu al 3 jaar dat ze mij die factuur zenden en ik heb nog altijd mijn loon niet ontvangen.
ik heb nu het ACV ingeschakeld hiervoor ook maar nu drijft dat bedrijf met gerechterlijke stappen te ondernemen.

kunnen zij iets doen en dus het bedrag eisen? ik heb GEEN lijst afgetekend toen ik wegging dat het materiaal al dan niet aanwezig was bij teruggave.
maar ze kunnen natuurlijk zeggen wat ze willen (de baas staat ervoor bekend bij het ACV voor foeffelen en werknemers op te lichten)

wel heb ik toen ik daar starte een lijst ondertekend dat als er materiaal tekort was of verloren was dit moest betaald worden.

tot nu toe heb ik nog altijd mijn loon niet gekregen ook.

mvg David

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
J.P

#2 , 01 apr 2009 00:12

Het AVC heeft een juridische dienst die je hierbij kan verder helpen.
Vriendelijke groeten
J.P

Reclame

Terug naar “Andere”