hoeveel uren is een fulltime?

dajuna
Topic Starter

hoeveel uren is een fulltime?

#1 , 10 aug 2008 11:20

Ik werk sinds kort weer na mijn scheiding en dit als poetsvrouw in de privé.
ik werk s'morgens 4 uren in de voormiddag en s'avonds ook nog 4 uur in het totaal 37 uren per week.
Nu is mijn vraag zit ik aan een fulltime of nog niet ,weet namelijk niet hoeveel uren er per week moeten gewerkt worden.
groetjes dajuna

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex

#2 , 10 aug 2008 11:25

j.demoor

#3 , 12 aug 2008 11:10

“Art.28.§ 1. In afwijking van artikel 9 van het koninklijk besluit van 10 juni 2001 tot eenvormige definiëring van begrippen met betrekking tot arbeidstijdgegevens ten behoeve van de sociale zekerheid, met toepassing van artikel 39 van de wet van 26 juli 1996 tot modernisering van de sociale zekerheid en tot vrijwaring van de leefbaarheid van de wettelijke pensioenstelsels, wordt de werknemer wiens normale contractuele arbeidsduur overeenstemt met de maximale arbeidsduur die in de onderneming geldt krachtens wet, en wiens loon overeenstemt met dat verschuldigd voor een volledige werkweek, geacht een voltijdse werknemer te zijn(25 NOVEMBER 1991. - Koninklijk besluit houdende de werkloosheidsreglementering).

Onderzoek of uw contractuele arbeidsduur overeenstemt met de maximale arbeidsduur die in uw onderneming geldt EN of uw loon overeenstemt met dat verschuldigd voor een volledige werkweek.

Ga volledigheidshalve naar (Belgische wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be/ . Klik voor WetBOEKEN in de balk achter ’Juridische aard’.Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten.

Reclame

dajuna
Topic Starter

#4 , 02 sep 2008 16:37

Ik ben van 30 april één jaar half tijds aan het werk en heb recht op mijn volledig verlof, maar nu ben ik op een ander plaats ook deeltijds aan het werk en dit van 22-7-2008 en dit 17 uur per week,dan kom ik aan een totaal per week van 37uur,nu is mijn vraag moet ik nu weer op die laatste plaats een jaar werken om daar volledig verlof te hebben.
groetjes

Terug naar “Andere”