stempelgeld

kimberley
Topic Starter

stempelgeld

#1 , 22 jul 2008 10:43

Heeft iemand een idee of ik daar recht op heb?
Zelf hebben ze me altijd beweerd van niet (men vorig werk)
Ik heb daar 2 jaar voltijds gewerkt maar had voorheen geen recht omdat ik nooit men wachtijd had gedaan....omdat ik als schoolgaande begeleid wonen deed en leefloon trok.
maar nu zei onlangs iemand dat ze denkt door te werken ik men recht wel heb opgebouwd?
ik heb gewerkt van 2004-2006 in een beschutte werkplaats voltijds.
en ondertussen van januari 2008- tot april 2008 halftijds met DC.
Mvg,
Kimberley

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 23 jul 2008 13:07

“Art.30.Om toegelaten te worden tot het recht op werkloosheidsuitkeringen moet de voltijdse werknemer een wachttijd doorlopen hebben die het hierna vermelde aantal arbeidsdagen omvat:1° 312 in de loop van de 18 maanden voor de uitkeringsaanvraag, indien hij minder dan 36 jaar is;2° 468 in de loop van de 27 maanden voor die aanvraag indien hij van 36 tot minder dan 50 jaar is;3° 624 in de loop van de 36 maanden voor die aanvraag indien hij 50 jaar is of meer...De in het eerste lid bedoelde referteperiode wordt verlengd met het aantal dagen dat begrepen is in de periode van:...(onderzoek zelf die lange opsomming)”(25 NOVEMBER 1991. - Koninklijk besluit houdende de werkloosheidsreglementering).

Wend u zonodig verder tot de RVA.

Ga volledigheidshalve naar (Belgische wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be/ . Klik voor WetBOEKEN in de balk achter ’Juridische aard’.Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten.

Reclame

Terug naar “Andere”