Conclusie: Geen onderzoek = geen tewerkstelling meer. Maar, als ik het goed begrijp is dit niet voor iedere werknemer van toepassing. Artikel 4.1 zelfde KB:De werknemers die zich onttrekken aan de preventieve medische onderzoeken waaraan zij zich krachtens de bepalingen van dit besluit moeten onderwerpen, alsook de werknemers die aan de verplichte inentingen of tuberculinetests zijn onderworpen maar niet beschikken over een geldig bewijs of over een geldige kaart, opgesteld overeenkomstig bijlage V bij het koninklijk besluit van 4 augustus 1996 betreffende de bescherming van de werknemers tegen de risico's van blootstelling aan biologische agentia op het werk en ondertekend door een arts, mogen door de werkgevers niet aan het werk worden gesteld of gehouden.
Dus, een doorsnee kantoorbediende valt niet onder het gezondheidstoezicht. Is dit correct?De werkgever neemt de nodige maatregelen opdat de werknemers die een veiligheidsfunctie, een functie met verhoogde waakzaamheid, een activiteit met welbepaald risico, of een activiteit verbonden met voedingswaren uitoefenen, verplicht onder gezondheidstoezicht staan, en opdat de uitvoering van dit gezondheidstoezicht verloopt overeenkomstig de voorschriften van dit besluit.
Even voor alle duidelijkheid: ik heb niets te verbergen of zo, het gaat mij om het principe.
Alvast bedankt voor alle antwoorden.