Wat kan ik doen?

Ucmeke
Topic Starter

Wat kan ik doen?

#1 , 28 mar 2015 14:30

Hallo,

Ik zit een beetje in een benarde situatie, en had graag jullie mening / advies hierover gekregen...

Hier is de situatieschets :
Afbeelding

En hier is de situatie welke zich stelt.
- Werknemer is in dienst bij werkgever / cashmanager
- Klant vraagt diensten aan provider
- Provider haalt werknemer bij werkgever
- Werknemer wordt tewerkgesteld bij klant.
Situatieschets werknemer:
Sinds 5 jaar werk ik bij de klant. Eerst als helpdeskagent, daarna als supervisor van hetzelfde team.
Ik ben 9 maanden geleden van werkgever veranderd omdat de klant een andere provider nam.
De provider kon niet in zee gaan met mijn werkgever van toen.
De klant had specifiek naar mijn diensten gevraagd bij de nieuwe provider,
aangezien ze tevreden waren over mijn werk.
De provider heeft mijn huidige werkgever gecontacteerd en de werkgever heeft mij een contract aangeboden.
Sinds 9 maanden werk ik dus voor dezelfde klant waar ik al 5 jaar bij werk,
maar via een andere provider en andere werkgever, met minder en een lagere functie dan voordien.

Vorige week heb ik het nieuws gekregen van mijn werkgever dat de klant niet meer tevreden
van mij is en mijn werkgever heeft mij duidelijk gemaakt dat ik géén contact mag hebben met de klant over dit onderwerp.
Uiteraard ben ik verhaal gaan vagen bij de klant maar die weet van niets.
Per slot van rekening is het de klant die mij 9 maanden geleden heeft gevraagd en ben ik met veel plezier van werkgever overgestapt.
De provider heeft mijn werkgever ingelicht dat de klant niet meer tevreden zou zijn.

Aangezien de provider alsook “klant” is van mijn werkgever, voert mijn werkgever deze taak uit zonder vragen te stellen.

De klant is tevreden van mij.
De provider kan geen directe reden aanhalen waarom ze mij bij de klant willen weghalen.

Ik heb nooit een officiële waarschuwing gekregen noch een berisping van geen enkele partij.
Plotseling dien ik te worden vervagen waardoor ik denk dat dit om een persoonlijke afrekening gaat.

Mijn vraag is… wat kan ik hier tegen doen?

Alvast dank op voorhand !
Groeten,
Ucmeke :shock:

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 mar 2015 10:44

Wat een uitleg... Eerst en vooral is me dit opgevallen:
Sinds 5 jaar werk ik bij de klant. Eerst als helpdeskagent, daarna als supervisor van hetzelfde team.
Dit team waarover je spreekt, werkt voor dezelfde werkgever als jij? Want als dit een intern team van de klant is, is het niet logisch dat jij als externe medewerker supervisor bent (lijnverantwoordelijke) voor medewerkers die voor een andere werkgever werken dan jij. Maar bon, die opmerking heeft weinig met uw vraag te maken.

Mijns inziens kan je weinig doen. Tenzij je harde bewijzen hebt dat het om een persoonlijke afreking gaat (of bewijzen van een willekeurig ontslag in het algemaan), kan je weinig doen tegen een ontslag, als dit verder allemaal correct verloopt. Als je je ontslagbrief krijgt en de opzegperiode wordt gerespecteerd (of de correcte verbrekingsvergoeding wordt uitbetaald), kan je daar verder weinig tegen beginnen.

Als uw klant zo tevreden over je was, waarom hebben ze je dan niet vast in dienst genomen toen ze van provider veranderden? Blijkbaar kon je makkelijk overstappen naar een concurrerende werkgever, dan lijkt het me dat het ook weinig problemen had gegeven moest je rechtstreeks voor de klant gaan werken zijn?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Andere”