ook recup tijdens week verlof

bjorn.r
Topic Starter

ook recup tijdens week verlof

#1 , 19 nov 2014 14:32

Beste,

ik werk als bediende met interim contracten van telkens een maand.
op mijn contract staat dat ik een werkweek heb van 40u en een gemiddelde week is 37u dus bouw ik elke week 3u recup op.

Ik krijg nog wekelijks mijn loon en ook mijn loonstaat. Nu op mijn loonstaat van vorige week staat geen recup op. Ik heb die week verlof gehad.

concreet:
maandag 10 november:Jeugdverlof
Dinsdag 11 november: feestdag
Woensdag 12 november: jeugdverlof
Donderdag 13 november: jeugdverlof
Vrijdag 14 november: jeugdverlof

ik weet mijn collega's die wel een vast contract hebben hebben, 20 dagen recup per jaar dus 20*8u = 160u per jaar =3u per week
Dus zij krijgen zozo hun recup elke week onafhankelijk of zij nu verlof hebben die week of niet.

Zou ik daar normaal ook recup voor moeten krijgen of vergis ik mij?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Skoldt

#2 , 19 nov 2014 16:28

Normaliter wordt geen ADV berekend op vakantie.
In principe moet U 18 dagen ADV opgebouwd hebben op een jaar tijd
48 weken (=52 weken-4 weken vakantie) x 3 uur = 144 uur oftewel 18 dagen à 8u ADV

JPV
Juridisch actief: Ja

#3 , 19 nov 2014 18:38

Je collega's kunnen geen 20 dagen verlof heben enkel door recup. Immers, als ze 48 weken zouden werken (52 weken - 4 weken wettelijk verlof), hebben ze nog maar 3 x 48 = 144 uur recup opgebouwd. Zie ook Skoldt.

Recup kan je enkel krijgen voor recup-eratie. Het kan wel zijn dat medewerkers via ancienniteit extra verlof krijgen.

Reclame

de reden
Juridisch actief: Nee

#4 , 19 nov 2014 22:25

Normaliter wordt geen ADV berekend op vakantie.
In principe moet U 18 dagen ADV opgebouwd hebben op een jaar tijd
48 weken (=52 weken-4 weken vakantie) x 3 uur = 144 uur oftewel 18 dagen à 8u ADV
in die 48 weken zitten 10 feestdagen waarvoor u dan recup meetelt
waarom dan niets voor die ene feestdag in die week?
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

bjorn.r
Topic Starter

#5 , 20 nov 2014 00:51

Bedankt voor de antwoorden :) dan was ik blijkbaar fout. Ik heb het ook nog eens nagekeken, de collega's hebben inderdaad maar 18 dagen recup.
dan zal ik mijn verlofplanning nog eens moeten nakijken.

de reden
Juridisch actief: Nee

#6 , 20 nov 2014 11:46

Bedankt voor de antwoorden :) dan was ik blijkbaar fout. Ik heb het ook nog eens nagekeken, de collega's hebben inderdaad maar 18 dagen recup.
dan zal ik mijn verlofplanning nog eens moeten nakijken.
als bovenstaande berekeningen kloppen zou u wel 0,6u recup moeten krijgen voor die feestdag.

de vraag is dan wordt u 37u of 40u betaald voor een volledig gewerkte week en hoeveel uren werd er voor de feestdag betaald?
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

bjorn.r
Topic Starter

#7 , 28 nov 2014 17:32

Ik wordt 40u betaald per week en feestdagen worden 8u uitbetaald.

Terug naar “Andere”