Hervallen op ziekenkas

stace
Topic Starter

Hervallen op ziekenkas

#1 , 01 jun 2014 12:11

Ik ging nu normaal 29ste van de maand op invaliditeit gaan maar de geneesheer heeft me 60% gegeven en dat ik me terug moet inschrijven in de werkloosheidskas, ik leid aan een zware depressie en nu ben ik nog 23weken zwanger ook.
Ze Hebben me uitkering de 26ste gestopt. Maar ik heb een vertrouwelijken ingediend vanwege pijn van zwangerschap en depressie. Zal dat geweigerd worden of niet me herval op ziekte. Werken kan ik niet zelfs de werkloosheid heeft gezegt dat niemand me zal aanvaarden en dat het nutteloos is om terug inteschrijven dat ik toch binnen een maand terug op ziekteuitkering ga moeten voor me zwangerschapsrust.
Kunnen ze me weigeren op de ziekte uitkering voor herval maar voor me zwangerschap?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jefke007

#2 , 01 jun 2014 17:42

Vanaf 7 weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum kunnen ze je nooit weigeren, maar daar zit je met je 23 weken nog niet aan

Je kan de beslissing van de nieuwe aangifte afwachten, en indien die geweigerd wordt kan je enkel nog naar de arbeidsrechtbank ( bv via de vakbond ). In dat laatste geval krijg je toch werkloosheidsuitkeringen ( geen ziektevergoeding ) in afwachting van de beslissing van de arbeidsrechtbank. Na de uitspraak wordt die werkloosheidsvergoeding verrekend met de ziektevergoeding.

Enkel de adviserend geneesheer ziekenfonds weet of je erkenning binnen enkele dagen al dan niet gaat geweigerd worden.

Reclame

Terug naar “Andere”