gesprekken waaraan je zelf deelneemt zijn 100% wettelijk, men zal je hiervoor niet scheef bekijken mocht het ooit tot een rechtzaak komen.
Is het mbt telefonische gesprekken niet zo dat wanneer jij de gesprekken opneemt , jij moet opgebeld wordt teneinde die opnames als wettelijk te laten beschouwen ?
Ik dacht dat het onwettelijk was , of op zijn minst niet bruikbaar in een proces , om gesprekken op te nemen (en eventueel te gebruiken) waarin jij diegene bent die wordt opgebeld ?
Tenzij dit gedaan wordt door politie en de opname aan de procureur wordt overhandigd.
Verder kan ik ontzettend veel begrip voor breydel , en dan vooral voor de broer ervan , opbrengen .
Ik heb namelijk ook in dergelijke situatie gezeten waarin een vrouw mij beschuldigde van doodsbedreigingen enz. Toen ik werd opgeroepen voor ondervraging kreeg ik de beschuldiging te horen , je houdt het niet voor mogelijk wat uit dat hoofd van die zieke vrouw kwam. Ze zat trouwens al gans het leven in psychiatrische behandeling maar dat geheel terzijde.
Blijkbaar had ik het geluk dat er geen getuigen waren die haar beschuldiging bevestigden , en niet alleen dat , maar in haar verhaal- - lees (valse ) beschuldiging - waren ook geen verwijzingen naar voorwaarden in de zin van : ........als dit of dat doet dan zal ik je dit of dat aandoen.
Met de hand op het hart kan ik ABSOLUUT garanderen dat ik tijdens ons gesprek , dat ik trouwens probeerde te voeren met haar echtgenaat terwijl zij me constant provoceerde , geen enkel woord van bedreiging heb uitgesproken. GEEN ENKEL !
Maar dit was dan ook een dame die van geen kleintje vervaard was , sexlijnen , souteneur- pooierschap , betaalde sm activiteiten (meesteres) , soort prostitue dus .Gewoon van te liegen , maar als je ze zag zou je het niet geloven.
Ik prijs me ook gelukkig dat ze in haar vuile milieu geen valse getuigen heeft opgetrommeld , dat gebeurt ook soms , anders had ik wellicht nog een onrechtvaardige veroordeling van doodsbedreigingen opgelopen.
Maar eind goed al goed in mijn geval , de klacht werd geseponeerd , de zorgen en twijfel , verantwoording tov de familie , en het verschrikkelijk gevoel van onrechtvaardigheid en je als man zo gepakt voelen voor al die maanden van onzekerheid moest ik er wel bij nemen. Het slijt maar verdwijnt niet helemaal.
Sindsdien krijg ik een dejavue gevoel telkens ik krantverhalen lees van vrouwen die hun echtgenoot aanklagen voor verkrachting , huishoudelijk en psychisch geweld en ga zo maar verder.
Als je dat als man niet tot de ware proportie kan brengen of kan plaatsen dan krijg je voorwaar een haat op vrouwen.
Natuurlijk zijn niet alle vrouwen zo , integendeel , maar met heel dat emancipatorisch gedoe dreigt de slinger volledig tot het uiterste te gaan. We worden als man verplicht om respect voor vrouwen op te brengen maar er zijn helaas wel wat vrouwen die dat respect hoegenaamd niet waard zijn . Hoe onderscheid je in deze het kaf van het koren.
Hoe moet je dat als politie , rechercheur , rechter , procureur doen ?
Het zwakke geslacht (enkelen ervan !!) kan soms zo sterk en smerig oorlog voeren nietwaar , en onze maatschappij is altijd geneigd om het ten allen tijde op te nemen voor dat zwakke geslacht , soms geheel ten onrechte.
Maar dit verhaal gaat niet over mij , het gaat over een man die omwille van rancune door een vrouw , weer een kwetsbare vrouw weet je wel , wordt beschuldigd van .......dingen. En als vrouwen het zeggen zal het wel waar zijn toch ????
Ik blijf dit topic volgen en hoop dat breydel ons up to date houdt , ik voel me enigzins betrokken , .....neen verwant.
Maar helaas , ook al wordt dit een seponering , woord tegen woord , de omgeving zal onthouden dat breydel's broer betrokken was in iets vies . Dat blijft kleven en hij zal dan ook in de toekomst de nodige opmerkingen en speelse prikjes moeten incasseren en verteren.
Ik ga er nu wel vanuit dat de broer geen boter op het hoofd heeft natuurlijk !!
Good luck
OEPS
Ik had niet opgemerkt dat er een 2de pagina was , tja die zal ik even lezen nu .
Nietemin is een deel van mijn reactie toch nog actueel .