Vaderschapsverlof

Argon
Topic Starter

Vaderschapsverlof

#1 , 30 okt 2013 09:32

Hallo,

Binnen een week a 2 weken kom ik voor de eerste keer vader. Nu vroeg ik mij af hoe dit zit naar vaderschapsverlof?
Kan ik mijn 10 dagen vaderschapsverlof onmiddellijk opnemen vanaf de geboorte of dient dit in onderling overleg te gebeuren met het bedrijf?

Ik ben namelijk in mijn opzegperiode (mijn laatste werkdag is 29 november) en heb zo het gevoel dat de werkgever mij het vaderschapsverlof niet echt gunt. Bij deze had ik graag geweten waar ik wettelijk sta en of ze mij dit kunnen verbieden om op te nemen bij hen.

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii

#2 , 30 okt 2013 13:48

Jij bepaalt wanneer je vaderschapsverlof neemt : http://www.jobat.be/nl/artikels/mag-mij ... -weigeren/" onclick="window.open(this.href);return false;

JPV
Juridisch actief: Ja

#3 , 30 okt 2013 15:03

idd, je mag dit dus allemaal opnemen bij je oude OF nieuwe werkgever, naar eigen keuze, zolang het maar binnen de 4 maand van de geboorte is. Moet in principe wel volle dagen zijn.

Reclame

Terug naar “Andere”